/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
kan man udgå negativ rente?
Fra : FrejaFlop
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 04-08-21 19:32

Hejsa - er der nogen der kender en bank hvor de ikke tager negativ rente? Jeg tænker på beløb i størrelsesorden 400.000

kom gerne med gode ideer

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-21 19:58

JA, DER ER STADIGVÆK BANKER HVOR DU IKKE SKAL BETALE NEGATIVE RENTER.

SLÅ OP PÅ GOOGLE UNDER BANKER UDEN NEGATIVE RENTER.
SÅ VI DU SE FORSKELLIGE FORSLAG, F.EKS. OPSPARINGSKONTI ELLER ERHVERVSKONTI, OG ANDRE FORSKELLIGE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-08-21 19:59

Flere konti/ banker

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-08-21 20:00

Den går, da det kører på dit CPR og det skal være din NemKonto

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-08-21 20:01

Der skulle stå “Den går ikke”

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-08-21 20:24

NOGLE STEDER BEHØVER DU IKKE HAVE DIN NEMKONTO I BANKEN FOR AT UNDGÅ NEGATIVE RENTER.
MVH AG112

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-08-21 22:12

Citat
NOGLE STEDER BEHØVER DU IKKE HAVE DIN NEMKONTO I BANKEN FOR AT UNDGÅ NEGATIVE RENTER.
MVH AG112

I stedet for alle de postulater burde du komme med reelle eksempler!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-08-21 09:37

Bank Norwegian kan du have penge uden negativ rente.
Du kan da også smide dem i aktier. Så kan du også tjene på dem..

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-08-21 09:44

TIL WEBM

DER ER SÅ MANGE BANKER UDEN NEGATIVE RENTER, SÅ SØG PÅ GOOGLE, DER VIL DU KUNNE SE DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 05-08-21 09:57

Hej

Jeg har sat mine penge ind på saxo.dk, der kan der stå nogen uden at betale negativ rente og du betaler heller ikke for at have en konto der.

Så kan du have et beløb stående hos Luna bank, det behøver ikke være din nem konto.
Der er du også så heldig at du få renter positive renter af de første kr. 50.000

Cpr nummer er lige gyldigt, da det ikke har noget at gøre med at du må have hos en bank og en anden. Banker må heller ikke udveklse oplysninger uden at du giver samtykke.

Der er flere banker der ikke giver negative renter, hvis du har lån eller andre forpligtelser hos dem - men det kan være en besværlig og dyr proces at skifte til en anden bank.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 05-08-21 16:37

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-08-21 16:57

SELV TAK, HÅBER DU FINDER NOGET GODT.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-08-21 17:27

Selv finder svaret….. ha, ha??

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-08-21 17:39

Det er for morsomt...