/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Overtagelse af husforsikring ved køb
Fra : ttharald
Vist : 252 gange
100 point
Dato : 25-07-21 09:50

Det hus jeg påtænker at købe har en kritisk anmærkning af undertaget i tilstandsrapport en som gør, at mit nuværende forsikringsselskab ikke vil tegne dækning her. Da huset er dækket hus de nuværende ejere uagtet tagets tilstand, er det så ikke muligt at overtage og fortsætte denne forsikring, da jeg ikke formoder det nuværende forsikringsselskab pludselig forlanger en tilstandsrapport?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-21 11:10

Det nuværende forsikringsselskab er jo ikke "idioter", og du er i "ond tro", da du ved det.

Få de nuværende ejere til at udbedre "skaden", eller få et nedslag, der kan kompensere for udbedringen, så vil dit forsikringsselskab sikkert tegne forsikringen.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 25-07-21 18:38

Du kan evt få tilføjet i slutsedlen at handlen er betinget af at huset kan forsikres og sælger udbedrer taget.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-21 19:20

Det er - med lidt andre ord - det samme jeg skriver.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 25-07-21 21:12

Citat
Det er - med lidt andre ord - det samme jeg skriver.

Ja mon ikke

Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 26-07-21 11:01

Forsikringsselskabet er jo bedøvende ligeglad med, hvad jeg skal betale for huset, så om jeg får nedslag eller ej ændrer ikke deres forbehold. Jeg har blot ikke lyst til at skulle starte en indflytning med at rive hele taget af, og det er derfor jeg spørger, om det nuværende selskab kan videreføre forsikringen i en ny ejers navn.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-07-21 12:28

Sikkert, hvis du forklarer dem, at du har fået et nedslag og vil reparere det indenfor en vis tidshorisont.

Så må du se, om de accepterer din foreslåede tidshorisont.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-21 20:00

Et hus der ikke kan forsikres - ville jeg da aldrig købe.

Kommentar
Fra : Rosa12