/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
VGA stik forbindes til PC?
Fra : ottoludvig
Vist : 188 gange
80 point
Dato : 01-07-21 16:00

Min nye PC er en TOSHIBA DYNABOOK SATELLITE PRO C40, men den har ikke et VGA-hunstik, der passer til min skærms VGA-stik.

PC'en har følgende stik7porte: USB 3.2 Gen1 og USB Type-C (USB 3.2 Gen1) og
HDMI--udgang samt LAN-stik og mikrofonstik/højttalerstik.

Findes der en adapter, der kan forbinde skærmens VGa hanstik med denne PC?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-07-21 16:54

Har du din skærm HDMI? Hvis ja så brug HDMI

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-07-21 20:37

Her er noget at vælge imellemll
https://www.av-cables.dk/hdmi-til-vga-kabel-2/

husk eventuelt lyd kabel ..

Jeg har handlet der en del og er altid tilfreds

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-07-21 20:44

Alternativt, hvis du ønske at holde dit HDMI stik frit for senere brug..
https://www.av-cables.dk/usb-til-vga-adapter/

Begge løsninger bør være meget nemme
, og ellers er ejeren af AV.cabels dansk og altid meget behjælpelig
God fornøjelse

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 02-07-21 11:21

Tak for svarene, natmaden, men tror du det virker godt nok med USB til VGA? Eller er HDMI til VGA bedre? Det ser úd til, at AV har begge dele på lager.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-07-21 14:28

Hej ottoludvig,
Jeg er sikker på at begge løsninger virker fint,
det ville for mig være hdmi til vga da mine usb3 er 'optaget'
på den ene usb3 har jeg en 8 ports usb3 fordeler ,
på den har jeg 3 hd skærme(Med adaptere), extra harddiske , dvd, , tablet og telefon og en gammel usb2 med 3 printere,
det har kostet en del at sammensætte,
men pointen er at det hele køre fint på en usb3,
min labtop er en lidt ældre, 2016 model mener jeg,
købt i aldi , 2 kernet intel5 cpu, senere udvidet til 16gb ram og 2 tb harddisk ..
det virker fint..
vil du udvide med en usb (hub) fordeler ,
foreslår jeg at bruge usb c med egen strøm, da det spare på pcens strøm

..
https://www.av-cables.dk/adaptere-bokse-og-stik/#overlay-search:1d39d8db0923:hub::::%7B%22category%22%3A12%7D
..
denne ser smart ud
..
https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-til-vga/usb-c-3-1-hub-usb-c-usb-3-0-vga-sort.html
jeg ville nok vælge den noget dyre model da den har flere stik , men er en del dyre
https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-hub/usb-c-3-1-4k-hdmi-vga-multi-hub-14in1-graa.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-07-21 19:02

Øy foresten
jeg har ikke noget at gøre med av cable
jeg kan bare godt lide at handle det
men de har hvad du skal bruge :) he he

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-21 10:53

Jeg har nogle af dem her som bruges til at forbinde vga skærm til nyere bærbare computere.
https://www.av-cables.dk/hdmi-til-vga-kabel-2/hdmi-til-vga-minijack-adapter-kabel-9774.html

Læg mærke til at den lidt billigere udgave ikke overfører lyd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-07-21 07:33

Ja Eyvind, det er blevet noget af en kabel jungle af standarder,
Jeg har vist et sted et ældre elektronik blad,
med den første test af SCART forbindelser ,
de var meget lovende, og som dengang elektronik nørd ,
så var de til at overskue, og man kunne 'lege' med dem