/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sankt Hans aften
Fra : ebg_888
Vist : 302 gange
100 point
Dato : 21-06-21 19:15

Så er det snart Sankt Hans aften (på onsdag den 23.), og tid til min bøn om at tænke sig om, når kvasbunken skal brændes af.

Vil du skåne de dyr, der har gemt sig i kvasbunken - fra at blive brændt levende?

Så skal du flytte bålet nogle meter, inden du sætter ild til det - helst på selve dagen for afbrændingen.

Det er ikke nok blot at larme eller at ryste op i bunken, så vil pindsvinene blot putte sig - mange pindsvin lider hver Sankt Hans aften en frygtelig død.

Der kan også være fugle, som har bygget rede i kvaset.

På forhånd tak, hvis du vil gøre dig den ekstra ulejlighed!
- og god Sankt Hans aften!

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/20/205004.htm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-06-21 07:47

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 23-06-21 16:35

Så fint, at du igen retter opmærksomheden på de dyr, der evt. kan være i et sankthansbål

Men, det er ikke kun der, de kan komme til skade i forbindelse med afbrænding af bål.

https://www.bt.dk/samfund/rita-fandt-doedt-pindsvin-paa-graesplaene-vi-har-set-flere-grimme-eksempler

God Sankt Hans aften

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 24-06-21 15:25

Tak for svaret ans.