/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Optage udsendelser
Fra : lukas2502
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 07-06-21 23:00

Jeg har et Samsung 28" HD TV serie 4. Det er mig ikke muligt at finde ud af, om det er muligt at optage udsendelser til et eksternt HDD fra dette tv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-06-21 23:43

Der er typisk Copyright på dem, så det måd du slet ikke, så derfor gør de det ikke muligt.

Hvor får du dit TV signal fra? TV-udbyder?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 08-06-21 05:44

Kig på USB stikkene på dit TV.
USB stikket til optagelse plejer at være mærket med; Rec (record) eller HDD (hard disc drive)

På mit TV er det USB 2.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-06-21 07:07

jeg bruger denne, optager det meste og alt hvad dr udsender
https://tv4ever.net/

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-06-21 09:53

Citat
Der er typisk Copyright på dem, så det måd du slet ikke, så derfor gør de det ikke muligt.

Det må du godt, de nye HDD er indrettet så at de kun kan gengive på det tv de har optaget fra.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-06-21 10:13

Citat
Kig på USB stikkene på dit TV.
USB stikket til optagelse plejer at være mærket med; Rec (record) eller HDD (hard disc drive)

Jeg har ganske rigtigt et USB2 stik på mit tv, på den tilslutningsguide der følger med står der:USB så et tegn med pile som viser 3 pile udad og en pil indad, som jeg forstår, et alm. USB symbol som på min pc. Der ud over står der: (HDD 5V 1A).
Måske er det kun muligt at afspille fra en HDD, og ikke optage til, for på fjernbetjeningen er der ingen knap med rec i modsætning tl mit gamle Sony.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-21 12:08

Tag usb stikket ud ud af dit tv.
Tænd TV
Når tv er startet op - sæt usb ind i TV
Sker der så noget ??? / er der reaktion på harddisken (lys der blinker)

Er din harddisk formateret til dit TV

Hvis du også bruger en usb mus, er det måske nemmere at styre

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 09-06-21 08:07

Det ses tydeligt på skærmen når HDD er tilsluttet, men så er det slut, selv om der er/var en del optagelser fra mit Sony tv, meddeles at der intet er på, der er heller ikke at se muligheden for at optage nyt. Så desværre ser det ud til at det ikke er muligt at optage udsendelser fra dette tv.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-21 08:31

Det fra dit Sony kan du ikke afspille, da det kun kan afspilles på det TV det er optaget på!

Når din HD sidder i stikket, så gå ind i TV'ets menu under optagelse/USB/eksterne enheder, eller hvad det nu hedder på din model, og se om du kan formatere HD'en til brug for optagelser.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 10-06-21 22:37

Tak for svaret dogvillestar. Det var desværre et fejlkøb.

Kommentar
Fra : dogvillestar