/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsplæne
Fra : omahexen
Vist : 275 gange
300 point
Dato : 28-05-21 16:20

Skal lejer klippe græsplænen i lejehus,som er omgivet af en hæk,som står i skel,der tænkes på de stykker som er udenfor skel,og som går ud til offentlig vej.Der står intet om det i lejekontrakten.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-21 16:56

Afhængig af, hvor stort stykket er, så lad være med at gøre det til grundlag for en større "krig" få det bare klippet.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 28-05-21 17:04

Næh,jeg vil nu ikke lave en krig ud af det,det er mere fordi,at stykket er temmelig langt,skråner en del,og er særdeles ujævnt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-21 17:10

Hvem kommer ellers og slår det?

Det ligger ud til offentlig vej, så hvis kommunen eller andre offentlige myndigheder heller ikke gør det, må du jo gøre op med dig selv, om du vil kigge på det.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-05-21 19:16

Hvem kommer ellers og slår det?

Du får en påmindelse af Kommunen om at vedligeholde arealet, gør du ikke det så sender Kommunen en mand som gør det og en regning til dig.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-05-21 19:17
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-21 22:47

Hvis lejer ville have slået det omtalte areal hvis han havde været ejer, så synes jeg det må være rimeligt, om lejer slår det.
Hvem skal ellers gøre det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-05-21 23:09

Sludder og vrøvl, så skulle ejer have husket at få det med i lejekontrakten.

Det du skriver er ren spekulation i andre menneskers gode vilje.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-05-21 23:48

Har du lejet et hus, så er da op til dig selv at opdatere lovgivningen (fra BY til HUS), BETALER du ikke EL VAND og BRØND rensning.
Har selv været DIN tur igennem og troede?? men blev sgu hurtigt klogere da lokummet ikke virkede mere, der fik jeg dog RET? da proppen lå i brønden ude på vejen og var det Offentliges problem.

MEN nu skriver SKEL? fra hvem OG ud til VEJ = et skel er 2 naboer der som regel ikke kan finde ud af bo sammen og lader det stå på i en evighed = istedet for bare lave ½ times arbejde først og sidst på sommeren.

SOM SKREVET lad det endelig gro til du får et brev = så er det altså for sent, men sikke en regning de kan diske op med.
Har selv fået 2 påbud sidste år/ forrige år og begge overholdt, skulle bare lige have noget Corona på afstand.....tja sådant er livet
Men det ene påbud fik jeg Fra Aalborg Kommune og kostede (hvis ikke) ca 2000.- og det blev så lavet for en 6 pack øl af andre.
Det sidste var træer der hang ud over biler (anden kommune) = og begge kunne jeg forstå, da det ikke havde været vedligeholdt i flere år.
Og i begge tilfælde var der tidsfrist = ca 3mdr.

Men til du/naboen får et direkte PÅBUD kan du være ? et eller andet, men sikkert til gene for dem der hader grønt græs.

Mine træer, holdt hastighen på vejen nede, hvilket var ok for mig, men ikke andre.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 30-05-21 00:11

Du kunne jo spørge udlejer hvornår han/hun har tænkt sig at klippe det stykke med græs.
Så får du dine svar.

Der er 3 muligheder:
Dig som lejer....
Udlejer....
Kommunen....