/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Er de gamle marketing teorier rettidige?
Fra : Andreas85
Vist : 281 gange
20 point
Dato : 23-05-21 11:54

Efterhånden er e-handel blevet langt mere udbredt, men ofte ser vi stadig rapporter og uddannelser der benytter de gamle teorier uden at tage forbehold for internettets udbredelse og forbrugermønstrenes ændring. Specielt efter covid-19 pandemien, har vi set en stor ændring i hvordan brugerne shopper nu, men undervisningen af materialet er stadig uændret.
Når der bliver talt om et parametermix er det stadig oftest de 4 P'er der er mest omtalt, hvor jeg tænker at de 4 C'er muligvis er mere rettidig.

Kigger vi også tilbage på den finansielle verden hvor internettets brugere viste den amerikanske hedgefond Melvin Capital, at de store spillere ikke er alene på markedet længere, men at en hær af små investorer kan tvinge andre investeringsfonde til at genoverveje deres risikostrategi.

Nogle teorier er selvfølgelig ikke direkte berørt af forbrugermønstre eller virksomhedernes forhandlingsstyrke, men tænker at det burde være noget der burde overvejes i undervisningen.
Nedenfor er der et link med flere af de gængse teorier der undervises i i dag.
Hvilke tænker I der stadig er up to date, og hvilke burde genovervejes i forhold til brugernes brug af internettet?

http://marketingteorier.dk/indeks

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-21 16:34

Ja det har du nok ret i

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-05-21 19:57

Jeg tænker at opslag er en skjult reklame for din egen side...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-05-21 20:00

DK-Hostmaster :

marketingteorier.dk
Status   Aktivt
Oprettet   26. oktober 2014
IDN   marketingteorier.dk
Registrant

Navn   Andreas Jacob Olfert Bager
Adresse   Strubjerg 73,st
Postnr. og by   9400 Nørresundby

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-21 14:21

Tja B H - det ser vist sådan ud, men det er nok det forkerte forum han henvender sig til.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-21 15:47

Det er sådan en dag, hvor man savner at kunne give karakter til dumme spørgsmål....

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 24-05-21 16:05

Citat
Nedenfor er der et link med flere af de gængse teorier der undervises i i dag.
Hvilke tænker I der stadig er up to date, og hvilke burde genovervejes i forhold til brugernes brug af internettet?
Der er intet dumt i det spørgsmål, og jeg tror du er den forkerte til at vurdere dumme spørgsmål Benjamin.Hansen. Spørgeren gør intet forkert, så forhold dig til indholdet, som du tydeligvis ikke har forstand på.

Eyvind det er jeg meget enig i. Skulle nok have været i et mere professionelt forum.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-05-21 20:30

Godt gået BH - at kunne spotte et reklameindlæg på denne måde - 500 point til dig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-21 20:38

Til kommentar fra : for_lækker

Så er vi vist 2, du har intet skrevet til indlæg.

Min viden om det andet, holder jeg for mig selv og mine forbindelser.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 25-05-21 01:03

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-05-21 20:23

Reklame eller ej

Selvfølgelig vil der opstå nye reorier på baggrund af den aktuelle situation.
Alle eksisterende teorier er baseret på beskrivelser af en given situation, -altså historik.