/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Må jeg bibeholde folkeregisteradresse
Fra : Libberw
Vist : 213 gange
40 point
Dato : 20-05-21 14:41

Jeg har udlejer min lejlighed i byen 1 år og bor i mit sommerhus. Må jeg bibeholde min folkeregister adresse i byen i perioden, så jeg stadig har postadresse der??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-05-21 14:59

NEj!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-21 20:55

Ja hvis det kun er et værelse du udlejer..................ellers ikke.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-21 18:04

Man har pligt til at tilmelde sig på den adresse man mest overnatte??

Kommentar
Fra : Libberw

Dato : 25-05-21 08:05

Jeg er folkepensionist - så ingen problemer med at flytte adressen til sommerhuset, som vi har haft i 10 år. Men vi har været glade for læge og sygehus i byen!!!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 26-05-21 15:06

Citat
Jeg er folkepensionist - så ingen problemer med at flytte adressen til sommerhuset

Men at fastholde din folkeregister adresse i dit hus kan give dig et andet problem, i forhold til din folkepension mv. Idet din husstand er udvidet på adressen hvilket kan betyde at de sociale ydelser kan blive meget ændret.

Men som andre har skrevet skal du melde ny folkeregister adresse når du er fraflyttet så længe.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-06-21 19:34

Du behøver da ikke skifte læge eller sygehus fordi du flytter adresse.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-06-21 11:06

Det kan også¨give din lejer problemer i forhold til evt. boligsikring og andre sociale ydelser.