/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Guide søges til at installere Word og ny
Fra : jensviggo
Vist : 286 gange
200 point
Dato : 19-05-21 19:16

Mvh jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-05-21 19:16

Mailkonto

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-05-21 19:17

Windows 10

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-21 08:58

Du bliver nok nødt til at forklare dig lidt nærmere hvis du vil have hjælp...

Guide søges til at installere Word og ny fortæller ikke meget om hvad du har tænkt dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-21 09:54

Der er mulighed for at hente en helt gratis Libre office som kan bruges til at åbne, skrive og gemme word filer.

1. Har du det word program eller vil du købe et. (det er ret dyrt)

2. Vil du lave en ny mailkonto, så vil jeg anbefale at du laver en Gmail som jo er gratis.
En g-mail er absolut nem at bruge i din nye windows 10 og den kan læses fra mobiltelefoner og de fleste mailprogrammer.

3. Hvis du vil lave en g-mail, så sig til, og du får en nem anvisning på at lave den.

Når du har fortalt hvad du har på computeren og hvad du evt har af skriveprogrammer kan vi vejlede dig.....................men vi skal lige vide hvad du har og hvad du vil.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-05-21 15:14

Mange tak. Jeg vil gerne oprette en ny gmailkonto i win 10.
mvh jensviggo

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-21 15:45

Citat
Mange tak. Jeg vil gerne oprette en ny gmailkonto i win 10.
mvh jensviggo

Gmail og WIN 10 har intet med hinanden gøre...

Gmail opretter du sådan:
https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=da

Outlook mail opretter du sådan:
https://outlook.live.com/owa/0/?state=1&redirectTo=aHR0cHM6Ly9vdXRsb29rLmxpdmUuY29tL21haWwvMC9pbmJveC8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-21 20:52

Start windows 10 mailprogram (den blå konvolut)
klik på de 3 streger oppe til venstre og vælg konti
klik så på tilføj konto
vælg så google
rul evt. lidt ned og klik på opret konto (en google konto er gratis)
nu vil den kende dit fornavn og dit efternavn
eks. Hans Hansen men du kan nøjes med at skrive [ Hans ] [ H ]

så skal du lave et [ brugernavn ] eller bruge det den selv foreslår.
den skriver selv [ @gmail.com ]

Så skal du skrive en kode som kan bestå af bogstaver #¤% tal minimum 8 styk ialt
og bekræfte med at gentage koden. Du kan klikke på det lille øje og se hvad dus skriver.

SKRIV DEN MAIL ADRESSE OG KODE NED PÅ ET STYKKE PAPIR

klik så på næste.................................så arbejder den - og du har en Gmail som nu er klar i dit windows 10 mailprogram (blå konvolut)

På et tidspunkt spørger den om dit mobil telefon nummer og det er til at redde dig når du har glemt din kode.

Bare spørg hvis jeg nu har glemt noget.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-05-21 13:28

Har fået installeret ny konto(gmail) takket være den udmærkede guide.
Hvis der dukker et eller andet op i den forbindelse vender jeg tilbage.
Mange tak og god pinse.
Venlig hilsen jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-21 13:59

Ok - men husk lige at tilføje et mobil nummer eller en anden mailadresse til gendannelse af password hvis du en dag glemmer det.

Ps.
Din nye Gmail kan bruges overalt - bare du starter en browser på en computer eller smatphone.
www.google.dk
og så log ind ovre til højre.
Log af igen efter brug hvis det er en fremmed computer.