/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
DAO udbringnings Service
Fra : hovsada
Vist : 271 gange
145 point
Dato : 14-05-21 15:14

Jeg har på nettet bestilt og betalt varer fra udenlandsk firma .... efter betaling og et par mdr. ventetid endelig besked på at varen var ankommet til landet og klar til udbringning.
Intet skete i 2-3 uger.... og så opdagede jeg via trackandtrace .... pludselig at varen “var leveret” kl. 05 om natten !!!? af DAO !
... jeg kontaktede DAO, som bekræftede at varen var leveret iflg. budet udenfor min dør kl. 05.xx.
Jeg var ikke kontaktet inden eller efter på mail eller tlf. !
Det var udenfor min butiksdør ud til offentlig fortov/vej..... om natten !!!

DAO beklager og henviser til forretningsregler,...” hvor de leverer til hjemadresse hele døgnet”...
... og foreslår at jeg kontakter afsender !?

Afsender svarer ikke efter mindst 10 mail over et par uger !

Der er trukket 1698kr på min konto + og ingen varer!

Jeg mener ikke DAO kan give ansvaret videre til afsender, når der er sløset med leveringen, som ikke er
hjemadresse, men butiksdør, hvor tlf. nr. er oplyst.

Mon nogen her kan give mig et råd ? Har jeg ingen rettigheder ?
...... og ønsker ikke kommentarer om at handle på nettet med udenlandsk firma . Jeg mener DAO kan kræves til ansvar !?.....

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 15-05-21 12:59

Har du været inde på DAO,s hjemmeside,der står,at hvis det er for usikkert at lægge pakken,tager de den med til deres pakkeshop !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-05-21 13:36

Omahexen.... DAO påstår at jeg står som hjemmelevering! ... ikke noget jeg har valgt ! ... og det er jo ikke hjemmelevering foran min butiksdør !
Suk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-21 09:54

Jeg bruger også DAO og har gjort det i nogle år med tilfredshed.
Det ville jeg dog ikke gøre, hvis min adresse og indgangsdør var ud til alfarvej.
Er det noget vigtigt - vælger jeg altid levering til pakkebox eller butik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-21 10:52

Jeg havde for nogentid siden købt en vare på internettet som skulle leveres til pakkeboxen i vores lokale Netto butik.

Så havde man i stedet afleveret til en butik i gågaden, hvor man ikke kan køre til og heller ikke parkere i nærheden. Det blev til en lang gåtur med en tung pakke.
Det er for dårligt af DAO at man ikke vil levere hvor der er bestilt til, og hvor afsenderen også havde sendt til.
Min tiltro til DAO er faldet meget.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 28-06-21 12:06

Opdatering !
Var ved at opgive Dao op til flere gange... men endelig en indtømmelse og erstatning på ca 1300kr
Næsten det betalte beløb..... men Dao har ikke min anbefaling fra nu !