/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Vi og vores griskhed!
Fra : ingelein
Vist : 153 gange
200 point
Dato : 10-05-21 09:42

https://www.berlingske.dk/videnskab/aldrig-i-historien-har-et-land-gjort-stoerre-indhug-i-planeten-end-kina

Jeg håber så inderligt at vi med pandemien også får øjnene op for vores griskhed på mange planer. Bare tænk på, hvorfor så godt som alle verdens lande var afhængige af værnemidler produceret i Kina. Så godt som alt der med fordel kunne produceres i Langtbortistan er outsourcet til disse lande. Det strandede skib i Suez blokerede en stor del af verdenshandelen.

Vi vil have alverdens ting - nødvendige, som totalt overflødige , så billigt som muligt. Samtidig betaler vi store regninger for at nedbringe Co2 , fordi lande som Kina er nærmest ligeglade. Hvis ansvarsbevidste produktionsenheder ikke havde outsourcet på grund af profitten, kunne vi sagtens betale mere for varerne herhjemme, og producere klimabevidste.

Det er både producenter og forbrugere, der kan rette op på den balance.
Vil du betale mere for en vare produceret i DK fremfor Langtbortistan?
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-21 10:38

Jo - jeg vil gerne betale mere for varer, som er produceret i DK.
Og det gør ikke noget at det "danske" firma ejes af eks. Kina.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-05-21 15:07

Det er nok ligesom med kommunismen - på papiret er det en smuk ide. Den fungerer bare ikke i virkeligheden. Så ja, du har ret.