/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Advarsel om fugle.
Fra : Mosebaek
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 28-04-21 09:37

Husk nu, ingen vand til fuglene. De har ikke godt af at blive forvænt. Og dem der dør af tørst, ligger gerne i hække og busker, hvilket gør gavn som gødning.

Det vil også gavne Biodiversitetet, at de er væk. De små Musvitter, Spurve og Solsorter, tar jo mange af vores hellige insekter, som eksperterne siger er livsnødvendige. Og det er da bare hyggeligt, med nogle hvepser, fluer og myg, når man sidder ude med sin kaffe. Så kan man virkelig mærke naturen.

Solsorten er jo også stærk irriterende, at høre på når den sidder der på taget, og pifter over til naboens tilsvarende. Og når man hellere vil nyde lyden af naboens græsslåmaskine. Og hvad med alle de regnorme den tager, som skader jord strukturen. Den er jo faktisk et skadedyr.
De få overlevende må pænt vente, til der kommer regn. Så væk med vandbeholdere.

M.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 28-04-21 09:52

tror at du skal melde dig ind i Rosa Lunds parti

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-21 09:54

Mosebæk - husk nu at tage din medicin.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 28-04-21 09:57

Den er for langt ude

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-04-21 10:29

ADVARSEL OM MOSEBAEK, han er da ikke særlig rar at have i kvarteret hvor der findes dyr!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-21 10:55

Er Thybo humor virkelig så uforståeligt? Er humor virkeligt så forskelligt, fra landsdel til landsdel.
Jeg har faktisk lidt ondt af jer, hvis i ikke kan se, hvad jeg mener:

SÆT VAND UD TIL FUGLE & PINDSVIN. DE TØRSTER Ad HELVEDE TIL.

Prøv at "læse mellem linjerne". Vend mit indlæg "på hovedet".

M.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-21 11:03

Mosebaek du har kun været på kandu i ca 17 år så du må ikke forvente at de yngre medlemmer kender din humor endnu

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-04-21 11:10

Måske du skulle finde et andet forum til at udbrede dine morsomheder
hvis du vil tages 'alvorligt' med din Thybo humor...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-21 11:14

Skal jeg skære det ud i pap, for jer hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Jeg elsker alle fugle, men dog aller mest Solsorten. At høre dens sang en sommeraften, er livsglæde. Og så kan den gøres næsten tam, hvis man har lidt tålmodighed.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-21 11:25

Uha uha, nu er jeg rigtig kommet "på kant", med de lærde og bedrevidende.
Er det Coronaen, der gør jer så humørforladte. Det havde jeg ikke troet.
Nå, jeg ramte så forbi skiven. Må sigte bedre næste gang.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-21 11:58

> bentjuul, du fangede "den".

Jeg ved ikke om resten er i puberteten.

webm har i hvert fald, noget at glæde sig til, når han træder ind i voksenlivet.

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-04-21 14:45

Citat
webm har i hvert fald, noget at glæde sig til, når han træder ind i voksenlivet.

Morsomheder står i kø - måske det er dagens vits du der fyrede af...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-21 15:42

webm, det er ikke en morsomhed, eller vits, det er en konstatering.
Men du har frit valg, til hvordan du vil tilegne dig den.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-04-21 07:24

Tak for svaret bentjuul. Du havde øjnene åbne, tak for det.

Utroligt hvor nem det er at narre folk. Normalt begavede, (hvad jeg dog tror de fleste er, der er et par stykker, hvor man har sine tvivl) ville nok lige tænke: Aj....har
han virkelig sådanne ekstreme synspunkter.

I stedet farer man hovedkulds i blækhuset, for at få frigjort sine frustationer.

Mit ærende var egentlig kun at opfodre folk til at forsyne havens fugle med vand, på en måde, så der blev lagt mærke til det. Og det lykkedes jo over alt forventning.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-21 10:37

Ja, når vi har været herinde i så mange år, så bemærker man de forskelliges humor og ironi.

Jeg håber du fortsætter med dit gode humør og ironi, så sætter vi bare dem i skammekrogen der ikke fatter det

Fortsat god dag

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-04-21 12:28

Citat
Fortsat god dag

I lige måde. Og mange tak, for dine indlæg.

Vh. M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-04-21 19:32

Kære Mosebaek
Det er da kun fordi jeg ikke lige kunne genkende dig at jeg spærrede øjnene op, da jeg købte dit indlæg. Humoren kunne jeg desværre ikke fange i denne tid, hvor der er så mange tumper, som ikke tror på Covid -19 som en virussygdom..
Jeg køber normalt ingen lukkede spøgsmål, og var da alvorlig nervøs for dit helbred .
Nu er alt ok. Fuglene vandet og fodret.
God weekend
Ingelein