/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Manglende internetforbindelse
Fra : Desimule
Vist : 449 gange
300 point
Dato : 13-04-21 11:52

Pludselig kunne min pc ikke komme på nettet med WiFi. Jeg prøvede mange råd fra diverse grupper på nettet, men da intet hjalp, geninstalerede jeg Windows. Det hjalp ikke.
Da min bærbare ikke har netværksstik, købte jeg denne

https://www.av-cables.dk/usb-3-0-til-rj45-netvaerksstik/usb-3-0-netvaerkskort-10-100-1000mbp-1xrj45-0-2-m-8947.html

Jeg kan stadig ikke få forbindelse.

Jeg har Windows 10

Er der nogen, der har forslag til hvad der kan gøres?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 12:02

Når jeg klikker på "Vis tilgængelige netværk", kommer der ikke noget frem. Så jeg kan heller ikke komme på via telefonen.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-04-21 12:12

Hvad siger din udbyder til problemet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-21 12:41

ÆH! Har du prøvet på en anden adresse?
Har du prøvet at genstarte din router og modem?

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 13-04-21 16:34

Har du slået internetdeling til på din tlf. når du prøver?

Ellers evt. prøv i windows- Start>Indstillinger>Netværk og Internet>....

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/l%C3%B8s-wi-fi-forbindelsesproblemer-i-windows-9424a1f7-6a3b-65a6-4d78-7f07eee84d2c

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-04-21 18:25

Du kan da ikke komme på nettet med det stik, det skal tilslutte et RJ kabel fra dit modem.
Køb et USB wifi stik

https://www.google.com/search?q=usb+wifi+adapter&oq=usb+wifi&aqs=chrome.0.0j69i57j0l8.7916j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-04-21 18:26

Da min bærbare ikke har netværksstik

Sikkert fordi der ikke findes et netværkskort i din pc

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-21 19:14

Hvilken bærbar? Ingen netstik??? Lyder meget mærkelig.
Du har vel ikke ved et uheld fået slået WiFi fra på din bærbar??
På nogle bærbare er der en knap til at slå WiFi fra og til. På andre gør man det via genvejstaster.

Men når du skriver at din telefon heller ikke kan komme på WiFi, er det jo nok dit modem/router fra din udbyder der er problemet, prøv at tage strømmen fra, vent ca 30 sek, sæt strøm til igen.

Det er meget lidt systematisk fejlfinding du har udført.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-21 19:16

Citat
Når jeg klikker på "Vis tilgængelige netværk", kommer der ikke noget frem. Så jeg kan heller ikke komme på via telefonen.

Lige præcis dette peger på at det er din router/modem der er problemet.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 21:29

Moggi jeg har slået internetdeling til.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 21:32

Mit TV og min telefon kan godt komme på Wi-Fi, så det er ikke routeren, der er noget galt med.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 21:35

Jeg har prøvet at tilslutte direkte til nettet med et rj kabel via den adapter, jeg har købt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-21 21:41

Citat
Jeg har prøvet at tilslutte direkte til nettet med et rj kabel via den adapter, jeg har købt.

Har du installeret driver der hører til den adapter?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 21:42

abbaba, jeg har også tænkt på at købe sådan en Wi-Fi adapter, men jeg tvivler på at det vil virke når jeg ikke kan komme på nettet med et Ethernet-kabel.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 21:46

abbaba, det jeg kalder netværksstik, er et ethernet-stik.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-04-21 21:48

Klaudi, den kræver ingen driver.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 13-04-21 21:52

Ok, der står ellers der er driver med, det er så nok til XP!

Hvad hvis du kigger i Enhedshåndtering, kan du så se nogle netværkskort der?

Tast WIN+X, vælg Enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-04-21 10:04

Mangler stadig oplysninger om, hvilken PC der er tale om???? Præcis fabrikat og model. Tak
Det er noget nemmere at hjælpe, når man kender hardwaren.

Der er ikke så mange muligheder, hvis vi forudsætter at det har virket.
1. Modemmet i maskinen kan være kaput.
2. Det kan være deaktiveret.
3. Driveren kan være gået i udu.

Så det burde være rimelig let at tjekke, hvor fejlen ligger.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-04-21 10:26
Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 17-04-21 15:04

Mærkeligt, at du slet ikke kan se wifi. Er der andre der, hvor du bor, der har wifi, og kan du heller ikke se deres routere på din PC og telefon? Hvis du kan se naboernes routere, men ikke din egen, er det din router, der er en fejl på. Så må du have fat i din udbyder. Men hvis du både kan se naboernes og din egen router, er der enhederne, der er i udu.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-21 19:22

Citat
Mærkeligt, at du slet ikke kan se wifi. Er der andre der, hvor du bor, der har wifi, og kan du heller ikke se deres routere på din PC og telefon? Hvis du kan se naboernes routere, men ikke din egen, er det din router, der er en fejl på. Så må du have fat i din udbyder. Men hvis du både kan se naboernes og din egen router, er der enhederne, der er i udu.

Desimule skriver jo at telefinen godt kan komme på. Eller også ved Desimule nada, om hvad de r foregår.

Citat
Så jeg kan heller ikke komme på via telefonen.

Citat
Mit TV og min telefon kan godt komme på Wi-Fi, så det er ikke routeren, der er noget galt med.

I min optik er dette 2 modsigende argumenter.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-21 19:25

Citat
Pludselig kunne min pc ikke komme på nettet med WiFi

Rimelig logisk, når man slår det fra.

Jeg hopper af denne tråd nu. Der er simpelt hen for mange modsigende oplysninger. Det giver overhovedet ingen mening.

Der er ikke så mange muligheder, hvis vi forudsætter at det har virket.
1. Modemmet i maskinen kan være kaput.
2. Det kan være deaktiveret.
3. Driveren kan være gået i udu.

Så det burde være rimelig let at tjekke, hvor fejlen ligger.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 21-04-21 18:01

Problemet er løst. Det er netværkskortet, det er galt med.

I 'Enhedshåndtering' er der en gul trekant ved Intel Wireless-AC 9560.
Jeg har prøvet at opdatere driveren, men får beskeden: "Den bedste driver er allerede installeret"

Mit Bluetooth stoppede med at virke samtidigt. Kan der måske være en sammenhæng?

Jeg har købt denne:

https://www.avxperten.dk/usb-wifi-adapter/usb-wifi-adapter-1267mbps-tp-link-archer-t3u.asp

Og nu virker det perfekt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-04-21 18:19

Wifi & BT sidder på samme netkort, så der er en sammenhæng

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 22-04-21 17:03

Tak for svaret Klaudi. Også tak til jer andre for input.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-04-21 20:07

velbekomme