/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Igen igen en gang EU-lort
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 563 gange
500 point
Dato : 30-03-21 17:28

Én enkelt sætning i et nyt EU-forslag, kan ende med et forbud mod dansk jagt og lystfiskeri i mange dele af Danmark. Det skyldes, at EU har valgt at sidestille jagt og fiskeri med ødelæggende minedrift i EU-Kommissionens vejledning til EU's biodiversitetsstrategi. Det kan eksempelvis ende med, at alt lystfiskeri på Viborgegnen bliver forbudt - bare som ét enkelt eksempel på et af de 257 særligt beskyttede områder i Danmark, der med EU’s formuleringer vil blive omfanget af et forbud mod jagt og lystfiskeri.
Det er selvfølgelig en kæmpe skandale, og må ganske enkelt ikke ske. Vi skal selvfølgelig passe på naturen, men bæredygtig jagt og biodiversitet er ikke hinandens modsætninger.

Mon ikke, det er på tide at komme ud af den utopi-forening.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 500 point
Dato : 01-04-21 16:09

Håber bare snart at det går op for danskerne at vi skal ud at det lort

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-04-21 19:36

Heldigvis er alle ikke enige med EU

EU kommer ikke til at bestemme, hvordan jagten skal foregå i strengt beskyttet natur i Danmark. Det forsikrer miljøminister Lea Wermelin, der ikke ser jagten som en trussel imod biodiversiteten.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-04-21 18:50

dabj, du lyder meget sikker i din sag. Jeg er til gengæld tvivlende.
Miljøminister Lea Wermelin, er som bekendt socialdemokrat, og socialdemokrater retter som regel ind efter deres elskede EU's befalinger - eller sagt på anden måde: Stol aldrig på en socialdemokrat.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-04-21 21:23

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/wermelin-jagt-ikke-arsag-til-biodiversitetskrise/?fbclid=IwAR1TWImClUlhC_GTwoq0se6KosdTRhPvLGJfXMYPF4dNAQp87qqyBtT52j4

Citat
Stol aldrig på en socialdemokrat.

Den opfattelse (eller den modsatte) har alle jo lov til at have.
Resultatet må vi afvente.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-04-21 19:16

Altså for 2 mdr. siden udtalte Lea Wermelin flg.: ”vi skal gøre mere for at passe på naturen både i Danmark og i Europa”.

”Derfor er jeg glad for, at vi har en EU-Kommission, der generelt har kastet sig ambitiøst ind i arbejdet med EU’s Biodiversitetsstrategi, og nu skal jeg i første omgang se grundigt på bl.a. det konkrete forslag, der er en del af et større arbejde, som kommer til at foregå i den kommende tid,” lyder det fra ministeren.

Nu har hun så skiftet standpunkt.............Måske?
Jeg frygter hun skifter standpunkt igen. Husk på det gamle socialdemokratiske slogans: "Man har et standpunkt, til man tager et nyt" (Jens Otto Krag)

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-04-21 19:33

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-04-21 19:41

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-04-21 20:37

Det var godt du kom frem dabj. Jeg var helt bange for, at du var krybet ned i et musehul. Du burde hellere havde svaret på indlægget, det havde været lidt mere mandigt end en

Mvh. Kaptajn Tommy

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-04-21 21:53

Undskyld--kunne bare ikke se, hvad du ønskede svar på

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-04-21 14:32

Nej, det kunne du vel ikke

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-04-21 22:54

Det var så lidt og sandt