/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
2-taksbenzin
Fra : warrior
Vist : 270 gange
50 point
Dato : 28-03-21 12:49

Hej
Købt færdigblandet 2-taktbenzin (f.eks. Aspen) contra selvblanding.
Jeg har hørt forlydender om, at på f.eks totaktshavemaskiner, hvor man har brugt den ene form for benzin, kan det være skadeligt, hvis man så begynder at bruge den anden slags på samme maskine.
(På grund af sammensætningen af benzinen i de to typer.)
Er der nogen, der kan bekræfte dette?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-03-21 22:53

Jeg aner det ikke, men på grund af rygtet, kunne jeg måske overtales til at tømme tanken helt for den ene slags, før jeg fylder den anden på. Dette kunne også være et rygte spredt af Aspen-importøren.
Forresten tror jeg ikke, jeg ville bruge andet end Aspen. Jeg tror, at knallertbenzin vil gøre min motorsav endnu værre at være i selskab med.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-21 11:12

Jeg tror det er salgsfis. I instrukstionsbogen til min Opel, står der at der kun må påfyldes Opel olie.
Opel olie ?? Jeg har aldrig hørt at de har deres egen oliebrønd. Den kører fint på Q8.

Læste lige en landmand der selv måtte bekoste en ny motor, på en John Deere traktor. 175.000 kr.
Jow, han havde ikke brugt John Deere olie. Ej heller originale olie filtre. En neutral instans undersøgte den, og kunne påvise at de to ting ikke havde noget med havariet at gøre.
Men.......bortfald af garanti.

Ved godt dette her har ikke meget at gøre med dit spørgsmål at gøre. Kun et par eksempler på, der viser at verden vil bedrages.

M.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 30-03-21 17:18

Tak for svaret Mosebaek.