/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke logge på hjemmeside
Fra : anjyme
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 23-03-21 22:10

Hej alle

Jeg vil gerne logge på Faxe Kommunes Hjemmeside i Firefox, men får denne besked:

Sikker forbindelse mislykkedes

Der opstod en fejl under forbindelsen til www.faxekommune.dk. OCSP-serveren fandt at forespørgslen var fejlbehæftet.

Fejlkode: SEC_ERROR_OCSP_MALFORMED_REQUEST

Siden kunne ikke vises, da autenticiteten af de modtagne data ikke kunne bekræftes.
Kontakt ejerne af webstedet omkring dette problem.

Det er kun i Firefox at det ikke kan lade sig gøre. (Det er en ny pc, og derfor et nyt problem)
Kan nogen hjælpe??

Mvh. anjyme

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-03-21 22:15

Der er ikke problemer med at gå ind på siden fra min telefon med Chrome browser. Jeg ved ikke, hvad du mener med at "logge på", men det ser ud til at siden virker.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-21 22:17

Livet er for kort til at bekymre sig om Firefox.

Brug en anden browser.

Google Chrome virker fint.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 23-03-21 22:18

ThomasCSR

Jeg udtrykker mig forkert ...

Jeg kan ikke komme ind på siden med Firefox og det er den browser jeg bruger ,,,

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-03-21 22:22

Er det en PC, du bruger?
Så kan du jo lige prøve med Edge browseren.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-03-21 22:24

Ellers må du slette alle browserdata (i hvert fald catch og cookies) i Firefox og sp prøve igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-21 22:27

Jef får samme fejl i Firefox

Man kan klikke på Læs mere, så kommer der en længere forklaring.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 23-03-21 22:32

Det ser ikke ud til at det kan lykkes i Firtefox

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-21 22:35

Har du klikket på Læs mere, og gennemgået det???

Det var derfor jeg skrev at livet er for kort til Firefox!!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-03-21 22:35

Citat
Det ser ikke ud til at det kan lykkes i Firtefox

Det havde du jo konstateret allerede da du skrev spørgsmålet!
Måske du så lige skulle prøve en anden browser som foreslået...

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 23-03-21 22:41

Jeg har læst det der er at læse under "læs mere"

Jeg troede bare at der var en der havde et tip til at komme ind på siden alligevel.
Jeg er normalt glad for Firefox og har brugt den i mange år. - Bryder mig ikke om Edge.

Tak for jeres svar ...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 23-03-21 22:44

Jeg har lige installeret firefox og får samme fejl som du anytime.

Men jeg kan godt komme på siden med Edge browser og Chrome browser.

Nu afinstallerer jeg firefox igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-21 23:01

for_lækker har hermed også bevist at det ikke har noget med cache & browserdata at gøre, da det var en ren ny installation.

Igen - livet er for kort til Firefox.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-21 10:57

Prøv om du kan åbne siden i dag, jeg kan godt åbne i FF

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-21 11:03

Og hvis det stadigvæk ikke virker kan du gå i Indstillinger > Privatliv og sikkerhed, find

Certifikater
Send forespørgsel til OCSP responder-servere for at bekræfte certifikaters aktuelle gyldighed

og fjern flueben her.

Men det er kun en nødløsning, den skal helst være slået til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-03-21 11:56

Lige nu prøvede jeg igen, og så kom den frem. Der har måske været noget galt hos dem.

Prøv selv og lad os høre.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 24-03-21 15:10

Ja, nu kan jeg også komme ind ... dejligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-21 14:00

Ellers kan du bruge browseren "vivaldi"

Browseren, der giver dig kontrollen | Vivaldi
https://vivaldi.com/da
Vivaldi kommer med indbyggede funktioner såsom Noter, Skærmbilleder, Billedegenskaber og (meget) mere. Alt er en valgmulighed Vi ønsker at Vivaldi skal fungere for alle, så vi giver dig valgmuligheder.

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-21 09:29

Hej

Lige et link hvor du kan rette din fire Fox til så du sikkert kan komme til at logge på
https://support.mozilla.org/da/kb/login-problemer-paa-websteder-brugernavn-adgangskode

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 26-03-21 11:25

Tak for svaret return.