/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Google Chroma - Microsoft Edge.
Fra : Mosebaek
Vist : 402 gange
300 point
Dato : 15-03-21 13:22

Win10 Home ver. 2004. Build 19041.867. ---- Google ver.: 89.0.4389.90 (Officiel version) (64-bit)

Efter opgradering af AVG anti virus, til betalings version, (hvilket gik godt) er min pc gået helt skæv. Microsoft Edge og tilhørende søgemaskine Bing, vil gerne dominere det hele. Jeg er lige ved at kalde dem en form for virus.

Selv mine iconer på skrivebordet, er ændret til Edge loge. Det er selvfølgeligt fordi Edge er gået ind som standard browser.

Og her er problemet: Jeg kan simpelthen ikke få chancen for at føre Chrome tilbage som standard browser. I "Standardapps" er det nu kun Edge der er vist. I Google indstillinger, er der ingen mulighed for at sætte flueben ved Standard browser". "Knapperne" er der, men virker ikke når jeg vil sætte flueben.

Det bevirker at hver gang jeg åbner en Chrome side, vises en knap: GØR TIL STANDARD BROWSER. Klikker jeg på den, ryger jeg blot tilbage til "Standard apps" hvor Chrome jo ikke er på. (Det bider jo sig selv i halen).

For at resumere mit lange indlæg: Hvordan gøres Google Chrome til standard browser (igen), på bekostning af Edge ???

Nogen der kender denne: https://www.totaluninstaller.com/program-uninstall-center/can-completely-uninstall-libreoffice-computer/

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-03-21 13:37

Du kan vel "kun" takke AVG for hele miseren?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-21 13:40

For at begynde bagfra, så kender jeg den ikke jeg bruger personligt denne https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller.php?b som jeg har brugt i mange år med god held.

Jeg ville nok tage fat i AVG Anti Virus og forespørge der - eller simpelthen bede om at få handelen til at gå tilbage.
Det lyder da som noget skrammel du er ude i der.
Personligt bruger jeg Bitdefender Antivirus Plus som kører upåklageligt og ikke laver nogen ravage af den karakter. Den passer blot sit arbejde og lader mig bestemme hvilken browser jeg ønsker at bruge.

https://www.antivirusguide.com/best-antivirus/?lp=default&utm_source=google&utm_medium=cpc&sgv_medium=search&utm_campaign=1731003804&utm_content=68613652776&utm_term=%2Bantivirus&cid=339624487118&pl=&feeditemid=&targetid=kwd-30524480&mt=b&network=g&device=c&adpos=&p1=&p2=&geoid=1005226&gclid=Cj0KCQjwi7yCBhDJARIsAMWFScMQq3_pqQA8slBk4ciDYYj95F3UECAlqGLSlHlyzFaWDlL8KDRtz4UaAj4YEALw_wcB

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 300 point
Dato : 15-03-21 15:40

Du skal en helt anden vej for at vælge standardbrowser.......

Klik på luppen i Windows 10 og skriv Standardapp. Klik nu på søgeresultatet.
Rul ned til Webbrowser og klik på Microsoft Edge.
Vælg nu en anden browser i stedet - fx Google Chrome.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-03-21 18:16

Citat
Du skal en helt anden vej for at vælge standardbrowser.......

Altså, for_lækker, du kommer med i min aftenbøn i aften.
Chroma er igen min standard browser, og Google min standard søgemaskine.
Jeg har flere gange været inde på standardbrowser, men ville ikke klikke på Edge.

Dit tip virker.

Jeg har nu afinstalleret AVG. Men vil nok prøve igen, med deres free ver., som jeg har været godt tilfreds med. Et sikker installationslink til AVG free ????? Jeg har nogle links liggende, men måske er de forældede.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-21 18:19

Hvis du absolut vil installere AVG som ikke når Bitdefender til sokkeholderne

https://www.avg.com/en-ww/homepage#pc

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-03-21 18:38

Tak marken84. AVG kender jeg jo bedst. Men vil da lige kigge på Bitdefender.

Iøvrigt utrolig hvordan de forskellige selskaber er infiltreret (købt) i hinanden.
At AVG kan åbne kan åbne LibreOffice ?? Jojo, en påstand, men det er sket på min komputer.
LibreOffice er endda et frit program, bygget af gratister. Mener jeg.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-03-21 19:34

Tak for svaret for_lækker. Som jeg har nedfældet i min private "logbog" med windows tips.
Nu kan jeg sove roligt i nat.

M.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-03-21 20:01

Selv tak Mosebaek. Jeg er glad for at jeg kan hjælpe dig med at sove bedre i nat.

Med hensyn til AVG har jeg brugt det i mange år uden problemer, men de seneste 4 måneder har jeg kørt alene med Windows 10 Defender og som supplement Malwarebytes den gratis version og indtil dato uden problemer.

Det lyder næsten som webm har interesser i bitdefender