/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Windows vil ikke logge på netværk
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 210 gange
200 point
Dato : 04-03-21 13:00

Min veninde har fået et mærkeligt problem. Hendes gamle stationære PC har fungeret udmærket indtil forleden. Og den fungerede også efter at hun fik en ny som blev tilsluttet sammen netværk via en switch. Begge maskiner gik fint på internettet samtidigt. Men efter at vi byttede om på de to maskiner fysisk så vil den gamle maskine pludselig ikke gå på netværket. Netkortet kan ses i enhedshåndtering og har ingen udråbstegn. Vi købte herefter et netkort til USB-porten, samme problem (den fungere fint på min bærbare hjemme hos mig.) Hun fandt også en enhed til WiFi som hum satte i en USB-port - samme problem. Men den fandt min venindes WiFi accepterede koden til denne.

Det skal dog siges at Windows ganske kortvarigt i et "lyst øjeblik" under opstart formår at hente oplysninger fra DHCP.

Den nye maskine fungere upåklageligt.

Hvem kan svare på hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-21 17:28

Der er formentlig gået ged i de interne IP adresser .
Sluk for switchen, sluk for routeren. sluk for pc`en og hvad er ellers er tilkoblet. . Vent er par minutter og startså op igen . Først routeren så switchen og derefter pcen og diverse andre enheder.

Sådan en switch kan huske Ip adresser på de enheder som sidder pånogle bestemte indgange. Når man så bytter dem kan det gå galt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-21 21:51

transor
Citat
Sådan en switch kan huske Ip adresser på de enheder som sidder pånogle bestemte indgange. Når man så bytter dem kan det gå galt.

Det er noget vås, en har en arp tabel, hver gang en switch modtager en pakke fra en ip adresse, kigger switchen i sin arp table, kommer ip adressen fra en ny port opdatere den arp tabellen.

Prøv og koble begge computere til switchen med kabel, i kommandprompt eller powershell skrive følgende "ipconfig /all" post hele output her i tråden.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-03-21 11:37

Det med at slukke og tænde både enkeltvist og samlet m.m. ER prøvet. Virkede ikke.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-03-21 11:40

Jeg vil prøve det som Webnoob siger en af dagene.