/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Skifte harddisk på 4 GB til 80 GB
Fra : clausbn
Vist : 493 gange
200 point
Dato : 03-07-03 12:01

Jeg har 2 harddiske på min pc´er. En på 4 GB (C) og en på 20 GB (D) Styresystemet, Windows XP er installeret på C.
Jeg kunne godt tænke mig at få udskiftet harddisken på 4 GB til en på 80 GB.
Hvordan er proceduren, når nu styresystemet ligge på det drev jeg gerne vil udskifte ?
Er der nogen, der kan lave en "køreplan" for mig ?
Maskinen er en 2,0 Ghz.

M.v.h.

Cbn

Accepteret svar
Fra : tla

Modtaget 210 point
Dato : 03-07-03 13:57

Hvis du KUN har styresystem og programmer liggende på C-drevet, og altså ingen data overhovedet, så vil jeg klart anbefale dig bare at tage den gamle harddisk ud og isætte den nye.

Herefter installerer du igen dit styresystem og dine programmer på den nye 80 Gb harddisk.

Skulle der ligge noget, som skal gemmes, så smid det på D-drevet inden du skruer den gamle ud.

Hvis du skal have den nye harddisk f-disket, formateret mv. inden brug, så pil evt. et CD-drev fra og sæt din nye harddisk på det bånd. Så har du alle tre harddiske til rådighed, og kan få det hele op at køre...

Håber du får det til at fungere...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 17:07

Hov vent lige - hvis det er en compaq kan der ligge noget i starten af HD som du har brug for.
Men hvis du har drivere til din comp. kan du godt bare sætte den nye i.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : clausbn

Dato : 03-07-03 21:39

Tak for svaret tla.
Dit svar fik mig til at "turde" gå i gang med projektet. Det hele forløb planmæssigt, selv om systemet ikke ville kendes ved min XP installations cd ved opstarten. Jeg satte så min gl. windows 98 cd´er i og så kom der gang i tingene. Kort efter blev jeg bedt om at sætte xp disken i og herefter kørte det slag i slag

m.v.h.

Cbn

Kommentar
Fra : tla

Dato : 04-07-03 08:12

Så alt er på plads nu, og du har fået din nye harddisk i istedet?
Superb!!!

Håber det virker.... Glad for at kunne hjælpe...