/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved opdatering
Fra : clou
Vist : 484 gange
300 point
Dato : 28-02-21 18:25

Her derude

Så har jeg igen et problem, har forsøgt ca. 14 dage på at løse det, så nu håber jeg på hjælp igennem Jeres ekspertise til at løse problemet med den opdatering!

Jeg har forsøgt at Google mig frem, men kan "kun" finde løsninger der koster penge for et abonnement, så jeg håber der findes en gratis version, der kan hjælpe på problemet.

Se problemkoden her: Visse opdateringsfiler mangler eller har problemer. Vi prøver at downloade opdateringen igen senere. Fejlkode: (0x8007000d)

Mange søndagshilsner fra
Clou

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-02-21 18:36
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-02-21 18:39

PS. Bare kør de forskellige dele fra start til slut. Lav et komplet image af din systemdisk, før du begynder. Det kan du evt. gøre med Aomei Backupper standard:

https://www.ubackup.com/download.html
Husk at vælge den gratis version.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-03-21 10:35

Lad være med at køre alt mulig ekstern software før end du har prøvet at fejlrette via Windows!

Vi antager du kører Windows 10, da du ikke skriver noget om det.

Åbn Indstillinger - Gå til Opdatering og Sikkerhed - Vælg Foretag Fejlfinding - Vælg Flere Fejlfindingsværktøjer - VælgWindows Update - Kør fejlfindingsværktøjet

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-03-21 21:27

Når der kommer for mange problemer med Windows, så plejer jeg nogen gange at "reset" hele styresystemet.
Det betyder godt nok at jeg skal geninstallere diverse programmer - men normalt er det gjort på et par timer.

Man kan resætte på 2 måder: Alle dine data bliver bevaret- eller en komplet ny installation.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-03-21 10:02

Hej jeg formoder at du bruger win 10.
i start find windows power shell. Admim. og start det.
du får en blå skærm og der hvor prompten blinker, skriver du: sfc /scannow

og lad den lede efter og rette fejl

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-21 21:41

Der er mange fremgangsmåder at løse problemet på.
MS egen er:
1. I stifinderen går du til C:\Windows\SoftwareDistribution\Download og slet alt i mappen
2. Tryk Windows tast + X og vælg Kommandprompt/Powershell Admin og skriv wuauclt.exe /updatenow og tryk på Enter
3. Åben Windows indstillinger og gå til "Opdatering og sikkerhed", Windows burde starte med at downloade opdateringer

Hvis det ikke virker prøv og køre følgende 3 kommandoer i kommandprompt/Powershell admin

dism /online /cleanup-image /checkhealth
dism /online /cleanup-image /scanhealth
dism /online /cleanup-image /restorehealth

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-03-21 21:50

Jeg ved ikke hvordan jeg skal fordele mine point, for jeg fik ikke et brugbart svar, jeg prøvede de tips der kom, desværre uden held.

Jeg gik så ud på Internettet og hentede opdateringen derfra, for den ville simpelthen ikke “tage den” på Windows Update, men ved hentningen er den nu fuldt opdateret.

Den første af Jer, der kommenterer på dette opslag får pointene som tak for Jeres ALTID velvillighed til at hjælpe.

Clou

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 06-03-21 21:53

Behold dine point. Problemet er løst, det er vigtigst.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-21 22:44

Point er væk i det øjeblik spørgsmålet er stillet, så der er ikke noget at "spare".

Giv dem til den, der kom nærmest.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 07-03-21 09:48

Tak for svaret webnoob.