/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Defekt DVD
Fra : omahexen
Vist : 317 gange
300 point
Dato : 22-02-21 11:34

Har et Sony surroundanlæg,hvor DVD afspilleren svigter periodisk,har renst den,men uden resultat.Anlægget har kostet 8.000 kr.så jeg vil ikke bare kassere det.Kan man købe en løs receiver,eller skal man tilslutte en extern DVD afspiller ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-21 12:45

Hvis der er en HDMI indgang bag på anlæg kan du måse sætte en til der!
måske så'n en https://www.harald-nyborg.dk/produkt/denver-dvd-2-kanal-sort

Ellers burde der kunne sættes ny DVD indmad i, men måske det ikke kan svare sig.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-21 13:32

Modelnavn og serienummer? Hvordan viser fejlen sig?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 22-02-21 13:52

Det drejer sig om Sony BDV N 5200 W,nogle CD/DVD vil den godt afspille,men på de fleste,viser den " no disc ".

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 300 point
Dato : 22-02-21 14:33
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-02-21 16:54

no disc

Dårelig disk eller format den ikke kan afspille, kan de afspilles på din pc

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-02-21 16:55

Hvis den overhovedet kan afspille dvd

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-02-21 09:00

Af uvisse årsager har Sony lidt af notorisk dårlige lasere i deres CD afspillere, og ikke utænkeligt er det måske også tilfældet i DVD afspillere. Min "radio-mand" (en af de gode af den helt gamle skole) siger. Skift apparatet. Det er for dyrt og besværligt at skifte dem. Har selv anvendt en del SONY'er til DJ brug. Og de spillede fremragende, indtil de pludselige drillede. Så var det kort proces og ud. Overgik dengang til Denon. Har oplevet det samme på DVD'er (kan ikke huske hvilke der drillede). Men ud med dem, når de begynder at drille. Og fremadrettet. Køb aldrig kombinerede apparater. Altså sådan noget all-in-one. Det er træls når een komponenet svigter, og man så skal smide hele skidtet ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-21 17:33

Selve dvd afspilleren er formentlih en standardenhed. Jeg har aldrig oplevet andet i nyere tid.

Det er ikke smart at skulle udvikle en dvdafspiller specielt til et anlæg. Derfor sidder der formentlig en afspiller inden bag facaden, som er fuldstændig magen til en computer dvd.
di kan købes for små penge, eller pilles ud af en ældre kasseret computer.
resten er bare et spørgsmål om hvor fingernem man er .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-21 17:35

Undskyld slåfejlene. Det er ikke mig som staver dårligt, men kan-du systemet, som ikke kan følge med, hvis man er for hurtig på tasterne

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 27-02-21 10:12

Tak for svaret Stouenberg.