/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bryggerset iskoldt da jeg skiftede fra o
Fra : pylleb
Vist : 261 gange
100 point
Dato : 12-02-21 17:44

Daws
Jeg har for nylig skiftet mit gode oliefyr ud med fjernvarme og for pokker hvor er mit bryggers blevet iskoldt, oliefyret gav lidt varme fra sig, men fjernvarme smider ikke spor varme fra sig, så et mega koldt rum både i bryggerset og køkken da det ligger i forbindelse med bryggerset. Køkkenet har altid været koldt at komme ud i , selvom radiatoren står på fuld kraft.
Nogle der evt. kunne give et rigtig godt bud hvad man kan lave så køkkenet bliver til at opholde sig i, når maden skal laves...!!!
Tak på forhånd fra den ungdommelige pensionist.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-02-21 18:14

Der mangler noget lokal rådgivning fra fjernvarmeselskabet - hvor i landet er denne rådgivning foregået ? Når jeg ved dette kan jeg bede én lokal politikker se på sagen - jo længere det er siden jo sværere er det at få tilskud til én radiator til bryggerset som det lyder til du mangler!
MV2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-02-21 18:53

Citat
selvom radiatoren står på fuld kraft.

Gør den nu også det ???
Er radiator varm, eller er det bare termostaten der er skruet op.
Er radiator ikke ordentlig varm, prøv at fjerne termostaten, og bank forsigtig på den lille stift, der kommer til syne. Den kan være groet fast i kalk, og så gør det ingen gavn, at der er skruet op.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-21 14:19

Den lille stift skal fjedre en lille smule når du trykker hårdt på den med evt. et hammerhoved.
Der skal trykkes lige på og ikke skråt.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-02-21 18:08

Kan du skrue op for fremløbstemperaturen ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-02-21 19:45

Det kan man - normalt - ikke på fjernvarme

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-02-21 09:31

Fjernvarme og dens regulering i huset kan være lavet på mange måder. Det kan radiatorsystemet også.
Derfor er det svært at give et helt godt råd uden at vide mere.

Hvis der er en varmeveksler til radiatorvandet , kan der være en dårlig balance isystemet, så der uanset en fej fri ventil (såkaldt termostat) kan være dårlig cirkulation af varmt vand til den.

Denkan også bare være underdimensioneret i forhold til varmetab fra køkken og bryggers.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-21 13:24

Endelig kan man også forespørge fjernvarmeværket om hvad er er galt / kan gøres.

Den lækre varme du havde før er faktisk spildvarme fra oliefyret. Alt efter rummenes isoleringsgrad kan tilføres varme på flere måder. Der er ingen gyldne regler, hellere en vurdering på stedet.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-02-21 11:55

Få sat en radiator op i dit bryggers og få samtidig undersøgt, om radiatoren i køkkenet er stor nok !!! Prismæssigt en overkommelig opgave.

ØV4