/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Corona i lang tid...
Fra : zebra2zebra
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 11-02-21 00:53

I Danmark begyndte vi at vaccinere mod Corona den 25 december. I dag har vi 10 februar. Det er 45 dage. I Danmark har vi til dato vaccineret 130.000 mennesker. Det er ca 3.000 mennesker om dagen. I Danmark er der 6.000.000 millioner mennesker. Med en hastighed af 3.000 om dagen, vil det tage 2.000 dage at vaccinere alle i Danmark. 2.000 dage er 67 måneder. Dvs, at alle vil være vaccineret til august 2026. Jeg synes ikke det ser godt ud. Det ser ud som om, at vi i lang tid skal trækkes med mundbind og butikslukninger.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-02-21 06:26

De små butikker åbner i protest på mandag i et forsøg på at overleve, så giv dem fuld opbakning og vend din vrede mod mette mink.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-02-21 09:06

De små butikker åbner i protest på mandag i et forsøg på at overleve, så giv dem fuld opbakning og vend din vrede mod mette mink.

Tror ikke på at ansvarlige daskere vil gøre det, og hvis de gør det, får en kæmpebøde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-21 11:18

Men det er da mærkeligt, at Føtex/Bilka/Coop må holde åbent og sælge nogle af de varer som små butikker ikke må. Altså med lidt sprit, mundbind, holde af stand og få i butikken ad gangen er der vel ingen forskel på de små butikker og tøjstativerne i de store "" fødevarebutikker"".
Jeg har på fornemmelsen at Mette Mink ikke kan lide Danskere.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 50 point
Dato : 11-02-21 12:07

Ja, der kan hurtigt sættes øgenavne på personer man er uenig med. Som dansker syntes jeg ikke det er særligt klædeligt.

zebra2zebra jeg er overbevist om at op lukningen af samfundet kommer snart nu hvor smitten tilsyneladende er på vej ned.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-21 15:02

Tegningen nederst på https://nordjyske.dk/ viser situationen.

M.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-02-21 18:49

ja, lad os endelig få lukket op , så kan alle de coronatosser blive hjemme.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-02-21 22:22

Rejs over og hyl med Trump. I har det vist for godt!
Ingelein

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-02-21 09:50

Virkeligt stærkt at alle de forretninger åbner op på mandag, og lad os så få der risretssag mod den klamme kost til mette mink nu har hun efterhånden kørt det danske samfund tilbage til stenalderen det er med grundloven i hånden at de åbner på mandag.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-02-21 11:10

Jeg vil boycotte de forretninger, der åbner. Alle, der som følge deraf bliver indlagte med Corona, kan så komme bagerst i køen eller selv betale for sygehusophold. Skal de, der holder sig til reglerne måske udelukkes fra at blive behandlet, fordi idioter optager pladsen. Synd for vores statsminister at byde hende på risretter. Vi er i DK og ikke i Asien .
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-02-21 13:37

Der er simpelthen alt for mange grødhoveder i dette land, hvor situationens alvor endnu ikke er trængt ind. Tror de kan trodse love og regler. Prøv lige (hvis i kan) at læse om den sorte pest, eller den spanske syge.

Jaja, jeg ved godt det er langt tilbage i historien. Men, man skal huske på at smittefaren faktisk er meget større i dag, hvor mobiliteten er meget større. Man mænger sig fra øst til vest, i syd og nord. Prøv bare at se på Flyradar 24. Lige nu farer der 6.600 fly rundt i verden.
Nogle er dog fragtfly, men.......

Godt vi har en ansvarlig regering, og myndigheder, der råber vagt i gevær. Bedemænderne håber jo nok på, det hele bliver givet fri.

Hold ud Mette, historien vil belønne dig. (Påstår en gammel borgerlig vælger).

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-02-21 13:53

Hej kære Mosebaek
Vi to gamle kan huske meget mere end så mange andre- i sagens natur. Jeg har lige læst Peter Freuchens biografi og kunne læse at den spanske syge gjorde det af med mange på Grønland også.

Heldigvis er der flere, som følger retningslinjerne end det modsatte. Mon ikke vi andre efter corona husker de letsindige butikker, som bare åbnede på trods? Så kunne vi jo passende boycotte dem på det tidspunkt. Og vi er trods alt størstedelen af den danske befolkning.

Det er da surt sjov, som om få uger har varet et helt år!
Jeg håber at de butikker, der trodser reglerne får meget store bøder, der ikke dækkes af omsætningens størrelse.

Iøvrigt er vi jo med hensyn til nedlukning helt på linje med andre lande. Godt gået Mette Frederiksen!
Ingelein

.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-02-21 13:56

@zebra2zebra.
Din beregning er ligeså sort hvid som din pels. Hvor har du trukket din professorgrad? Prøv hellere en matematikopgave med flere ubekendte.
Ingelein

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 12-02-21 19:18

Corona er kommet for at blive. Det er en sygdom ligesom forkølelse og influenza. I Danmark har vi prøvet at åbne op for de forskellige ting. Så sker der det, at smitten stiger og så skal vi lukke ned igen. Derfor kan regeringen ikke åbne før alle er vaccineret. Sådan er det i Danmark og sådan er det i hele Europa.
Og så er det jeg siger, at det ser ikke godt ud, med at få alle vaccineret. Jeg har ikke sagt noget om, hvis skyld det er. Når dem der skal leverer vaccinen ikke kan levere, så er der ikke noget at gøre ved det. Så skal vi bygge nogle flere fabrikker, men det tager lang tid.
Så vidt jeg kan se, forsvinder corona ikke foreløbig. Jeg er forberedt på, at der snart kommer en melding om, at vaccinationsplanen ikke kan holde tidsgrænsen på 1. juli. Jeg ville ønske den kunne, men det ser ikke sådan ud.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 12-02-21 19:21

-> Ingelein Hvad har du imod min beregning? Det er sådan det ser ud lige nu. Du ved måske noget andet?

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 12-02-21 19:34

Ja hvor var det godt, at Mette F fik lukket minkbranchen helt og aldeles. Var det "kun" 19 milliarder det kostede.
Hvem skal vi lukke næste gang?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-02-21 19:54

Kandu !

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-02-21 20:12

zebra2zebra - stadigvæk ikke hørt om regning med flere ubekendte? Dit" Lige nu" begreb er en af de ukendte faktorer der kan ændre sig. Tænk, den første der blev vaccineret var kun 1, så efter dine mælkemandsberegninger kan det godt tage lang tid. Jeg behøver vel ikke at nævnte de ubekendte faktorer i den aktuelle beregning?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-02-21 20:15

@zebra2zebra
Citat
I Danmark er der 6.000.000 millioner mennesker
. Du har ikke en gang styr på nullerne. Der er kun 6 millioner - knap nok endda.
Ingelein

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 12-02-21 20:42

kenwood skriver som svar på urias spørgsmål
Citat
Kandu !
så mit spørgsmål til dig er: Hvorfor er du så herinde?

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 12-02-21 21:24

Citat
Kandu !

Kode
så mit spørgsmål til dig er: Hvorfor er du så herinde?

Hør sig mig engang, skal man til optagelsesprøve for at kommentere indlæg herinde?
Eller skal man være socialakrobatisk efterplaprer?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 12-02-21 21:36

Underligt indlæg Urias - det jeg skriver er til kenwood. Læs nu lige tingene ordentligt.

Men jeg er enig med dig som du skriver at det var godt at den regering og folketing fik lukket minkbranchen helt og aldeles.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 12-02-21 21:57

Citat
Underligt indlæg Urias - det jeg skriver er til kenwood. Læs nu lige tingene ordentligt.
Modtag hermed min undskyldning, "for_lækker"

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 12-02-21 21:59

Citat
Modtag hermed min undskyldning, "for_lækker"
Men minkbranchen skulle naturligvis ikke nedlægges. Det er jo det rene utopi at nedlægge brancher fordi der er Corona.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-21 22:28

Ja det er fint, bare se at få åbnet, så vi kan få smittetallet til at stige, så vi kan lukke ned igen!

Alle skoler i Ishøj Kommune er nødt til at lukke
Efter stigende smittetal er alle skoler i Ishøj Kommune nødt til at lukke igen.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/alle-skoler-i-ishoej-kommune-er-noedt-til-at-lukke/8471751

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 12-02-21 22:59

Det er vist en fejl at skrive 6.000.000 millioner. Der skulle i stedet have stået 6.000.000 lige ud.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 12-02-21 23:02

-> Ingelein Hvornår tror du, at alle i Danmark er blevet vaccineret? Hvor skal vaccinen komme fra?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-02-21 00:03

Du har også glemt at fraregne de 30 % der ikke vil vaccineres, men gerne vil have coronaen til at fortsætte.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-21 10:54

Jeg har løsningen: Luk alle butikker, både store og små, for fysiske kunder. Store dele af handlen foregår jo i forvejen på nettet. Apotek, tøj o.s.v. Har lige købt to par bukser, fra en forretning 85 km. væk.

I dag kan man få alt leveret lige til døren, mens man sidder hjemme på sin flade. Man kan også bestille ved, f.eks. SPAR og Føtex, køre derhen, blive siddende i bilen, mens de smider varerne i bagagerummet, en gang mobil pay, så er den potte ude.

Vi har også gennem længere tid, bestilt varer ved vores slagter, de kommer og lægger det hele uden for døren. Mobilpay. Ekstra pris: 12 kr. Rørende billigt billigt. Kniber nok vi selv kan hente det, til den pris.
Vi har aldrig haft så mange muligheder, som i dag på grund af nettet.

Og så lige den med de små butikker: Jeg vil påstå at rigtig mange af dem, er i samme situation som mange minkavlere var. Nemlig at køre med underskud. For dem kan det være en ren forløsning, at få skittet sat i stå, selvfølgeligt med en form for dispensation, som alle andre får.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-21 11:19

Når jeg skriver luk, mener jeg LUK alt. Steder hvor menesker færdes i klynger. Vi kan lige så godt, ta skraldet nu. I stedet for det "sejpineri", som vi ser nu, hvor det hele bølger frem og tilbage (mest).
Jeg kan godt huske årene efter krigen. Sidst i 40`erne og op gennem 50`erne, hvor det faktisk kørte på ren overlevelse. Og vi klarede os.

Menesket har en overlevelsesdrift, og vi skal nok også klare os igennem nuværende situation, med handling og omtanke.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-02-21 11:28

Vores verden er desværre indrettet sådan at butikkerne køber deres varer hele til halve år i forvejen. Klart at varerne bliver ved med at strømme til butikkerne, som så ikke kan få solgt. Jeg har ikke så meget tilovers for deciderede modebutikker, som satser på køb og smid væk folket.
Jeg har et helt andet behov for smartness efter at jeg er gået på pension. ( Syr og strikker det meste selv altid)
Ja, minken bliver heller ikke luftet.
Når der ikke er ret mange, som skal have det rette outfit på når de arbejder hjemme, begrænser det jo en hel del af de i grunden overflødige indkøb.
Måske er coronatidens begrænsninger med til at få øjnene op for vores overforbrug. Genbrugsbutikkerne kan synge en sang om det. Det bliver nok en helt anden slags genbrugstøj vi ser disse steder, når der lukkes op igen. Måske splinternyt tøj?
Alt for mange små butikker er baseret på forventet indkomst uden tanke for bagslag. Jeg kender en hel del, som er startet som selvstændige med en lille smart butik uden ret meget andet end lån. Hvis man er så risikovillig, må man aceptere bagslag. Der er en grund til at jeg ikke har kastet mig ud i den slags. .... en rolig nattesøvn!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-21 17:21

Citat
selvfølgeligt med en form for dispensation, som alle andre får.

Ak ja, disse "fremmedord". Dispensation / Kompensation. Jeg skulle nok have brugt det sidste ord.
Der er jo en vist forskel.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-02-21 18:07

Hvor svært er det.

Regering udsteder forbud og regler, følg dem og alt er som det skal være.
Dem der laver disse forbud ved helt sikkert hvad det hele går ud på, mens andre bare bryder dem.
Selv kan jeg også undre mig over visse tiltag.
Men kan ikke tage dem der bevist overtræder dem, men kan jo lade være med at handle de steder.

Det er ikke værre end i den daglige trafik hvor næsten alle overtræder loven, istedet for at vise bare en lille smule forståelse.

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 20-02-21 07:37

Tak for svaret for_lækker.