/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
internet
Fra : ferik
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 01-02-21 14:50

ASUS VIVOBOOK 15 R521JA-EJ113T 15" BÆRBAR COMPUTER
jeg har denne computer købt hos power
jeg vil gerne jeg kunne logge på nettet når jeg er på tur eks på en rastepiads
kan det mon lade sig gøre
så vidt jeg kan se er der en lille slids til netkort i computeren
kan jeg få et usb stik eller lignende til det
min telefon er gammel og kan ikke bruges

ERIK

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-02-21 14:53

Ja, du kan da helt klart få et USB stik med trådløs forbindelse...

F.eks. https://www.cbb.dk/shop/internet?gclid=EAIaIQobChMIvMmAwOrI7gIVx9myCh2uSwlmEAAYAiAAEgJ1iPD_BwE

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-02-21 14:56

Ellers forhør dig hos POWER, de kan helt sikkert anbefale dig en løsning...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-02-21 15:00
Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-21 15:03

Du kan købe en dongle til et simkort her:
https://www.av-cables.dk/3g-usb-modem/4g-lte-usb-dongle-modem-hvid.html?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=4g+Lte+Usb+Dongle+Modem+-+Hvid&from=kelkoo
Du kan ikke sætte simkort direkte i computeren. Den sprække, du snakker om, er ti et SD-kort.
Du skal også have et datasimkort. Du kan sikkert få et til ca 30 kr/md., der bruger data fra sammen konto som din telefon.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-02-21 15:08
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-21 12:13

Den fra D-Link er for dyr.
Den Thomas anbefaler ser god ud.
Et basis simkort kan du få hos OK til 10 kr. om måneden alt efter hvad du vil lave på nettet med din computer.
https://www.ok.dk/privat/produkter/mobiltelefoni/mobilpakker/basis

Jeg har selv 4 af dem og jeg kan endda bruge af de 10kr. til tale sms osv

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-02-21 19:09

For at se er der kun 3 muligheder.
1. Køb et 4G/5G USB-modem som du kan sætte i din computer.
2. Køb en 4G/5G router som du kan til wifi på farten.
3. Brug din mobil til at lave hot-spot og tilslut din computer til den.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-02-21 19:16

Du behøver jo kun et Datasimkort.
Det kan man få hos mange mobilnetudbydere. Spørg der, hvor du har dit mobilabonnemet.
Jeg har et fra TDC i min tablet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-02-21 22:30

Det nemmeste er at bruge din mobiltelefon.

Du tænder for mobil hotspot, og så logger du din computer på telefonens WIFI netværk (hotspot).

https://www.cbb.dk/cbb-bloggen/guides-og-information/brug-mobilen-som-hotspot/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-02-21 22:32

Til Thomas_Mygind:
fenrik skriver jo netop, at hans telefon er for gammel og ikke har hotspot.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-02-21 22:37

Ja, jeg kan godt se det - det var en fejl.

Hvis det var mig ville jeg købe en ny mobil til 300 kr - eller en brugt android til 100 kr og bruge den som WIFI-hotspot.

f.eks.
https://www.pricerunner.dk/pl/1-3085635/Mobiltelefoner/Huawei-P8-Lite-16GB-Sammenlign-Priser

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-02-21 23:11

Der er - ifølge Storm P. - kun 2 ting der kommer af sig selv - sult og lommeuld.

Resten må man betale sig fra

Det gælder også her

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 12-02-21 18:18

Tak for svaret ThomasCSR.