/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kadedillacen går i stå ved udkobling
Fra : Don_m
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 03-07-03 10:35

Min Kadett 1.3 E fra 86 går i stå ved udkobling, når det regner! Jeg har renset kaburatoren, skiftet tændrørerne og tændkablerne uden at det hjalp: Den går stadig ud ligeså snart jeg kobler ud. En arbejdskollega mener at det er batteriet der skal skiftes, ka´ det passe? (den starter altid uden problemer).
På forhånd tak for hjælpen.......

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 03-07-03 10:59

Jeg tror ikke det har noget med batteriet at gøre. Prøv at kigge på dit luftfilter. Det kunne også være termostaten, hvilken arbejdstemperatur har den ?

/Thomas

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-07-03 11:55

Du skal nok kigge på ledningsnettet. Det lyder som om at der er en dårlig forbindelse i systemet der har med tændningen at gøre. Min mistanke, går på at når du udkobler, og motoren går ned i omdr. så falder spændningen også.
(dette er helt naturligt). Hvis der så i forvejen er en dårlig forbindelse, falder spændningen for langt og motoren går i stå. Prøv at checke den modstand der sidder i serie med tændspolen.

MVH

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-03 08:52

Den med batteriet tror jeg nu heller ikke op... Men nu da den gør det når der regner, og du har været efter tændrør og kabler, vil jeg også skifte strømfordeler dæksel. De har en ide om at de gerne vil flække og fugte til i våd vejr. Det kan være meget svært at se om de er flækket.

Godkendelse af svar
Fra : Don_m

Dato : 04-07-03 13:45

Tak for svaret geu. Det hjalp