/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bert Kaempert.
Fra : Mosebaek
Vist : 253 gange
200 point
Dato : 10-01-21 18:35

Når jeg er i mit sentimentale hjørne, elsker jeg at lytte til den slags musik. "Till", er en fantastisk stykke flot instrumental musik.

Men jeg er kommet i tvivl om, det er Bert Kaemperts orkester der spiller den. Der står jo Bert Kaemperts ork. COVER.
Har fra gammel tid været fan af dette tyske ork.
https://www.youtube.com/watch?v=8h10QwxBT7o

Her er en tilsvarende med The locomotions
https://www.youtube.com/watch?v=XYnVNbCSFi0

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-21 19:21

Det er Charley Chun der spiller den...

Ganske go'

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 10-01-21 19:25
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-21 21:38

Mange tak for svar, Klaudi. Der blev jeg så narret. Men han kan jo håndtere en guitar.
Gad vist om det så er Bert Kaempert, der spiller "underlægningsmusik".
Charley Chun kanal, vil jeg lytte nærmere på.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-01-21 15:47

Tak for svaret Klaudi. Enkelt-kort og klart...nemlig.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-01-21 16:39

Åh nej kære Mosebaek. Vi har vist meget tilfælles!
Iøvrigt var det min afdøde svoger, meget ældre end jeg, der slæbte mig med til en live koncert med Lionel Hampton og Gene Kruppa. Her blev min interesse for Jazz født.
En af mine klassekammeraters mor var ansat i et bureau der solgte koncertbiletter. Vi fik ofte de biletter der ikke var solgt. Selvfølgelig på de bageste rækker. Vi havde så hver et net med, som indeholdt tykke biblioteksbøger, som vi sad på. Stor opstandelse, da en af os havde glemt bøgerne (Deutsches Haus i Flensborg) og de var væk dagen efter. Jeg har også hørt Bert Kaempfert live.
Til svogerens begravelse blev der spillet “what a wonderfull World” med Louis Armstrong. Det var længe før den tid, hvor den slags musik blev spillet til begravelser. Nu er Cd ‘ en et must i bilen.

Min egen yndlings serenade er Sunrise Serenade med Glenn Miller.

https://www.youtube.com/watch?v=FOn_uU9ZlUk
Nyd den og pas godt på dig selv.
Digitalt knus
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-01-21 16:43

Glemte “wonderland by night”
https://www.youtube.com/watch?v=Js6CSZwkyQk
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-21 17:01

velbekomme