/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Servostyring
Fra : abbaba
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 09-01-21 05:04

Kan man bruge bremserør til styretøjet, er de stærke nok.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-21 08:20

Jeg vil nok ikke gøre det, køb dem der høre til,
kik hos autodoc.dk. de har fine priser, det er fra tyskland.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-21 19:54

Hvis dimensionen er nøjagtig den samme vil jeg umiddelbart tro styrken er den samme.
Men jeg ville nok også købe de "rigtige"

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-01-21 06:00

Tja fine priser? når det nærmer sig 2000.- eks fragt/ moms og montering.
Og så kan det ikke købes til min bil på diverse bildele siderne.
Mekanikeren kunne.
Kan man lave det med et bremserør eller lignende, så kan det kun blive billigere.

Har søgt på nettet men kan ikke finde andre der har prøvet det, og så er der det om den kan synes med det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-21 08:46

Ved bremserne er der kun små cylindre med en minimal bevægelse, men med stor kraft. Derfor er rørene tykvæggede, men behøver kun en lille indre diameter. Til styrehydraulikken bruges rør med en større indre dimention, da der ved moderat tryk skal flyttes mere væske.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-01-21 12:54

jo, men kan de bruges, der er trods alt tale et stort tryk og masser af varme.

Kan ikke finde noget om tryk og varme på kobberrør.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-21 18:23

Kobber klarer i princippet temperaturer helt op hvor de er svagt rødglødende. Trykfastheden er helt afhængig af dimensionen ( og koldbearbejdning).
Det jeg prøvede at give forklaringen på er at dimension og styrkekrav er helt forskellig for bremsesystemet og styresystemet.
Du kan ikke bruge almindelige bremserør til servostyringen.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 15-01-21 10:38

tænkte det nok