/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Chromecast
Fra : jeanettesmor
Vist : 278 gange
500 point
Dato : 06-01-21 15:48

Dav igen.

Nu er jeg atter på ukendt terræn - en ting til jeg absolut intet ved om.

Min veninde har lige købt en Chromecast og ville mægtig gerne forbinde den til fjernsynet. Alle omtaler, som hun har læst sig frem til, nævner kun bærbare, iPads og iPhones.

Min kyllingehjerne bilder mig ind, at når pc'en kører på Wi-Fi, burde det kunne lade sig gøre, lige så vel som med de flytbare småting.

Jeg holder fingrene for mig selv til jeg har hørt fra en erfaren Caster

Venlig hilsen
jeanettesmor

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 510 point
Dato : 06-01-21 15:57

Går ud fra at hun har tilsluttet "tingsten" til sit fjernsyn og tændt det, og ændret indgangen på fjernesynet til den HDMI indgang casten sidder i.

Så kommer vejledning op på TV skærmen, også om at hun skal hente Google Home ned på sin telefon, og "parre" de 2 så det kører på samme wifi, og så burde det køre.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-01-21 16:09

Tak skal du have Bille1948.

Der er desværre faldet en væsentlig linie ud af teksten da jeg flyttede den fra kladden til denne side.
Nemlig at det er en stationær pc der gerne skulle forbindes til/parres med Chromecast.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-01-21 16:21

Ja, det er jo en helt anden historie der ikke gør det nemmere.

Det er muligt det kan lade sig gøre, men jeg "står af" - og "lytter"

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-01-21 16:51

Jeg har klaret sagen.

Man skal bare søge efter svaret på engelsk.

https://www.support.com/how-to/how-to-cast-the-windows-desktop-to-chromecast-12539

Løsningen er faktisk meget enkel, ingen ben i det.

Vi har afprøvet det og resultatet er super - hvis altså den stationære og fjernsynet befinder sig i samme rum. Hvilket de i dette tilfælde ikke gør. Chromen styres nemlig fra computeren eller hvad man nu har indstillet den til.

Men så er vi blevet så meget klogere.

Jeg lader tråden stå åben nogle dage.

Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-01-21 19:05

Hvorfor vil man kun bruge en computer til at cast til en Chromecast? det er jo netop designet til at man kan være hvor som helst inden for sit netværk og caste til en hvilken som helst Chromecast.
Det er jo en kæmpe begrænsning.
Men hvis det nu skal være sådan så kan man også bruge den nye Chromium Edge browser fra Microsoft. Klik på de 3 prikker ... oppe i højre hjørne af browseren, vælg "flere værktøjer" og klik så på "Stream medie på en enhed". Og det er ikke kun begrænset til enheder i samme lokale, men det er jo underordnet da det jo ikke giver mening at man skal gå frem og tilbage i mellem computer og fjernsyn frem for at bruge en mobil eller tablet og kunne starte streaming fra fx sofaen.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-01-21 19:49

Du siger noget webnoob.

Men jeg hverken kan eller vil blande mig i andres sager, prøver bare at hjælpe når jeg bliver bedt om det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-01-21 19:54

Det er ikke at blande sig, når man stiller spørgsmålstegn ved folks valg, det er det dog hvis man ikke acceptere valget og vil bestemme. Jeg ville foreslå løsningen ved at bruge mobil eller tablet og hvis det er accepteres så brug Chromium Edge. Nogen gange er valg af løsning valgt på grund af manglende viden.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-01-21 15:13

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-01-21 16:06

Tak for point