/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Debug fil.
Fra : Mosebaek
Vist : 260 gange
300 point
Dato : 27-12-20 18:35

Win10 - Ver 1909.
Jeg har et selvskabt problem.
I min dokument mappe, fandt jeg en Debug fil ??? Husker ikke typen. Men jeg slettede den, med det resultat, at alle andre filer forsvandt i Dokument mappen.

Jeg har før slettet sådan en ka`l, uden konsekvenser. Men det har nok været en .log fil.

Er der en chance, for at finde filerne igen ??? Skaden er heldigvis ikke så stor, da jeg har det meste på USB nøgler, men nogle ting er smuttet.

Jeg bliver lidt forvirret, når jeg googler på Debug filer/mapper. Nogle steder skrives der om virus, andre steder ser det ud som "tilbehør" i Windows.

Godt Nytår.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-20 18:38

Har du kigget i papirkurven?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-20 18:47

Citat
Har du kigget i papirkurven?

Ja, desværre negativ.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-20 18:53

ØV

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 27-12-20 20:19

Prøv at gå tilbage på et gendannelsespunkt, og se om du er heldig at den kommer retur.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-20 00:17

Citat
Prøv at gå tilbage på et gendannelsespunkt, og se om du er heldig at den kommer retur.

Jeg er ikke stiv i Gendannelse. Jeg har dog kikket lidt på det. Bl.a. står der "Gendannelse påvirker ikke billeder, dokumenter eller andre personlige data".
Så det er vist omsonst.

M.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 28-12-20 02:57

Hvis du er heldig kan du gendanne dine mistet filer med programmet Recuva.
https://www.ccleaner.com/recuva

McBobo

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-12-20 13:47

Jo, - hvis du går tilbage kan du være heldig at den gendanner din mistede fil.
Men korrekt, - der bliver ikke ødelagt noget af dit personlige, såsom billeder eller dokumenter.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-12-20 16:38

Min Debug.log fil indeholder kun dette, og jeg tror ikke det har noget at gøre med at dine dokumenter i dokumentmappen er forsvundet.

Prøv at åbne notepad, og så bare gemme en tom fil med navnet Debug.log i mappen dokumenter, og se hvad der sker.

Måske skal du først gemme filen som .txt og så omdøbe den til .log.
Prøv så at genstarte maskinen og se om det ikke løser problemet.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-20 16:40

Det der med at dine øvrige filer i dokumentmappen forsvandt kan jo skyldes at du kom til at markere dem alle før du slettede.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-12-20 16:43

Citat
Min Debug.log fil indeholder kun dette,

Glemte lige indholdet af filen:

[0619/224457.869:ERROR:crash_report_database_win.cc(469)] failed to stat report

Og det ser ikke særlig vigtigt ud, og filen var sidst ændret 19-06-2020, så der skrives åbenbart ikke til den ret tit.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-20 20:55

Tak for svaret Brassovitski. Jeg er næsten sikker på du har ret, ved nærmere eftertanke.
Nu var det heller ikke en fil, med den store betydning. En slags kladde, som jeg kalder "Sletigen". rtf. Og jeg havde en, næsten magen til.

Vh. og Godt Nytår. Dean Martin udtalte:- Jeg drikker aldrig nytårsaften... det er kun for amatører.

M.