/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
HJÆLP casettebånd til CD
Fra : vic200
Vist : 177 gange
300 point
Dato : 23-12-20 09:52

Jeg har fået fat i en lille båndafspiller og med et kabel til USB port på computeren.
Konen har nogle gamle casettebånd hun vil have overspillet til CD'er inden de går i stykker.
Jeg har startet båndspillen og sat kablet i min IMAC men kan intet se på skrivebordet. Nogle har fortalt mig at jeg skal bruge et program der hedder Audacity (2.3.0) og det er lykkedes mig at få det hentet. Jeg har prøvet import og åbne men ingen steder kan jeg finde båndspillen. Skal der laves andre ting eller kan det bare ikke køre sammen?

Hvordan kan jeg ellers få det gamle julemusik over på CD'er?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-12-20 13:04

Først og fremmest skal du sikker dig, at du kan afspille og høre musikken fra båndafspiller via computeren/lydkortet/anlægget. Derefter optager/recorder du hver enkelt lyd-fil gennem Audacity, og Exporterer/gemmer optagelsen som/til mp3.

I korte træk, svare det til at optage lyd med din lille båndafspiller, nu bare med computeren/Audacity

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-20 00:15

Jeg har købt en konverter, der kan overspille lyden fra et kassettebånd. Fra konverteren via Usb til digital lyd.
Rædselsfuld lyd.
Ingelein