/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
2 tæver der slås
Fra : chago
Vist : 940 gange
20 point
Dato : 03-07-03 08:50

Hej
Jeg ville høre om der var nogen der kunne give min kærste og mig et godt råd. Vi har 4 hunde, hvor 2 af dem er 3 tæver, men det er kun de 2 der slås. Den ene er en collie på 7 år og den anden en samojede på 3 år. De er aldrig oppe at slås når vi ikke er hjemme. Det opstår kun når vi er tilstede. Det skal siges jeg er flyttet ind hos min kærste med mine 2 hunde (samojedespidser) for et år siden, og de 2 tæver det handler om, har lige fra start haft dette problem, vi havde ladet os fortælle, at det ville gå i sig selv, men det ser ikke sådan ud. Så er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi kan ordne dette, da vi selvfølgelig helst ikke vil aflive nogen af dem, med mindre det er det der skal til. På forhånd tak.

Hilsen Joan

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 30 point
Dato : 03-07-03 09:43

Hej
hunhunde vil blive ved med at slås til de har fundet deres plads i "flokken" , så jeg tror at jeres problem er at ingen af de 2 tæver vil underkaste sig den anden.
Så i kan bare håbe at den ene af hundene overgiver sig.
Hilsen
Modersvilje

Kommentar
Fra : motleyman

Dato : 03-07-03 09:51

Hej
Jeg tror desværre i bliver nød til at finde en permanent løsning, da det dette ikke er et problem der går over af sig selv.
Tævernes agressioner overfor hinanden kan muligvis undertrykkes vha.f.eks en adfærds-ekspert i hjemmet.
Men kan to tæver ikke lide hinanden, kan man generelt sige at de aldrig vil komme til det!
Så enten kommer der et endeligt opgør, eller også må i skille jer af med den ene.

Knus motleyman :-/

Godkendelse af svar
Fra : chago

Dato : 03-07-03 09:58

Tak for svaret modersvilje.

Kommentar
Fra : chago

Dato : 03-07-03 10:02

jeg vil bare sige tak for svaret til modersvilje og motleyman. Så må vi se om jeg tør gøre brug af jeres svar. Tak.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-03 17:26

De to tæver, der slås er sandsynligvis uenige om, hvem der skal være førerhund i hundeflokken. I skal dels vise dem, at I er ubetingede ledere. I kan også forsøge at styrke den stærkeste tæves position ved at give hende mad først, hilse på hende først og støtte hende, hvis den svagere tæve udfordrer hende. Det kan virke uretfærdigt at I skal holde med den stærkeste, men det er naturligt i hundeverdenen, og det er nok det bedste I kan forsøge. Hvis I ikke kan se, hvem der er den stærkeste tæve, -eller hvis I er uenige om det, - så kan en hundepsykolog hjælpe jer med at finde ud af det.