/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bl.a. proceslinjen.
Fra : Mosebaek
Vist : 331 gange
200 point
Dato : 06-12-20 17:49

Windows10. Ver. 1909. 17`hp notebook. Bruger ikke de seneste opdateringer.

Jeg har rigtig været inde at rode i `Personlig tilpasning`, Øvelsen går ud på at skifte farve i proceslinjen m.fl.
I farver under "personlig tilpasning", er "Start, proceslinje og handlingscenter" nedtonet.
I farver > vælg din farve > mørk, kan jeg sætte flueben ved "Start, proceslinje og handlingscenter" (ikke nedtonet), men når jeg igen sætter på lys,er den straks nedtonet igen.

Egenskaber for proceslinjen er også forsvundet. Der plejer man også kunne ændre farver, så vidt jeg husker. Hvordan får jeg den på igen ?

Det jeg forsøger er at skabe lidt mere kontrast på komputeren, da de gamle øjne, ikke er hvad de har været.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 06-12-20 18:07

Prøv at sætte Vælg din farve til 'Brugerdefineret'

Vælg standardtilstand for windows > Mørk

Vælg standardapptilstand til > Lys

Hva' så, virker det?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-12-20 04:47

Brug i stedet Stor kontrast som du finder i Kontrolpanel under Funktioner til øget tilgængelighed

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-20 09:50

Mange tak for svar.

Jeg satte stor kontrast på i aftes. Det er noget der skiller tingene ad.
Så mangler vi kun, at finde ud af, hvor Egenskaber i Proceslinjen har skjult sig.
Er den mon påvirket af Stor Kontrast.
Jeg har jo før erfaret, at når man justerer på een ting, kan det have indflydelse på andre ting.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-20 10:09

Der er ikke Egenskaber i proceslinjen!

Derimod burde der være Indstillinger for proceslinjen, er det den du mangler?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-20 10:42

Citat
Derimod burde der være Indstillinger for proceslinjen, er det den du mangler?

Nej, den har jeg, og virker fint.
Jeg mener bestemt, den plejer at være der, når jeg højre klikker på proceslinjen.

Nå, men den kan også undværes, der er rigeligt med indstillinger, i forvejen.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-20 11:25

Win 10 med opdatering " 20H2 "
Ved højreklik på proceslinjen > indstillinger hvor proceslinjen > hvor du har mange muligheder

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-20 13:09

Fordi jeg er bagud med opdateringer, skyldes at jeg har nogle gamle programmer, som jeg er bange for ikke kan køre på nyere ver. af win10. Bl.a. det gamle Paint, som jeg bruger daglig til redigering skærm print m.m. (Ved godt der er en nyere ver., men den er lidt dum, synes jeg).

Ligeledes min foretrukne tekst prg, som er WordPad. RTF. Både nem og hurtig, dækker mit behov.
Kan bl.a. åbne gemte links, (og dem har jeg mange af) blot ved klik.

Har også LibreOffice, men den er alt for omstændig.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-20 14:52

Den gamle paint som jeg også bruger ligger i programmer under windows tilbehør, hvor også word pad ligger.
RTF ligger på skrivebordet > hklik > ny > RTF dukument

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-20 22:40

Citat
Den gamle paint som jeg også bruger ligger i programmer under windows tilbehør

Det vidste jeg ikke. Jeg kopierede dens exe fil fra min gamle XP maskine, og lagde den ind her.

Det risler mig allerede ned ad ryggen på mig, ved tanken om at Microsoft til næste år, vil lancere en helt ny revolutionerende Windows udgave.

Jeg forstår ikke at alt der virker godt, absolut skal skrottes. Har en mistanke om, det er for at holde programmører i arbejde. Det ses også tit på alm. websider. Et afskrækkende ekcempel er DR`s nye tv oversigt. Magen til miskmask....... Jeg har forlængst opgivet at følge det.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-20 22:55

I stedet for dr tv app, prøv denne, den har jeg brugt længe

Dansk TV Guide
https://www.microsoft.com/da-dk/p/dansk-tv-guide/9wzdncrfjlt5?activetab=pivot:overviewtab

Koster GRATIS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-20 09:59

"Micro-blød" har i gennem tiderne, lavet om på adgangsvejene til forskellige indstillinger, når de lavede en såkaldt ny udgave af styresystemerne.
Så tror vi, at det er noget nyt vi køber.

Det varer nok ikke længe før vi skal være på nettet for overhovedet, at kunne bruge computeren.
Nogle af os bruger allerede standard programmer som word, excel og powerpoint der ude.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-20 11:15

Tak for svaret Klaudi. Må indrømme jeg ikke har afprøvet din løsning endnu, men jeg synes den ser brugbar ud. Grunden til mit smøleri, er talrige besøg på hosåital, konen indlagt.
Og da jeg af princip, aldrig selv har annuleret et spørgsmål, får du denne afslutning.

(Kan ikke fordrage, når nogen lægger et spørgsmål ind, og flere gør deres bedste for at svare, spørgeren bare tværrer en annulering ud i hovedet på svarerne).

Glædelig jul, til alle herinde.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-12-20 11:35

Enig - og point går bare til spilde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-20 11:58

velbekomme