/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opsætte film på rude
Fra : persens
Vist : 258 gange
100 point
Dato : 22-11-20 10:05

Hej alle
Jeg har fået noget film til at sætte på en rude.
Jeg har afsprittet ruden og monteret filmen, som jeg omhyggeligt har glattet ud.
Alligevel skvatter filmen ned efter et stykke tid. Hvad gør jeg galt?
Filmen er købt i Jysk.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-11-20 10:56

Vask ruden med vand med en anelse sulfo i, stryg af med en vinduesskraber og monter så filmen med den rigtige side mod glasset. Glasset skal være strøget af men ikke knastørt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-11-20 20:26

Jeg har prøvet solfilm, men kun indvendigt-
Samt sikkerheds film i et kæmpe akvarium - ind/ udvendigt.
Og brugte denne vejledning
https://www.foliekniven.dk/folie_meter.php?type=3086

Men hvis det kun er statisk må du gøre noget forkert, mit havde ? superlim.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-20 11:22

Har du husket at fjerne den meget meget tynde beskyttelsesfilm inden opsætning?

Det er den side der skal imod glasset!

Sæt op med en ny ren svamp med let sulfovand. Klip til på nogenlunde mål inden

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 24-11-20 07:55

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar