/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spgm / technet
Fra : boye
Vist : 301 gange
50 point
Dato : 03-07-03 07:55

Efter at have været inde på dit link www.pestpatrol.com , er meningen med pogrammmet ikke gået op for mig.Hvis du ville give en kort oversættelse i brugen er der 500 point at hente.Alt arb skal honoreres.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 08:04
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-07-03 08:17

PestPatrol er kort og godt en spyware-scanner - som Ad-Aware, Spybot m.fl.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 60 point
Dato : 03-07-03 08:20

Så længe der findes gratis programmer som er lige så gode bør man ikke bruge programmer der koster. Det er bare min mening. Gå ind på spywarefri.dk og se en test af de fleste kendte spywarefjernere. Der er link til testen på forsiden af spywarefri nede til højre på forsiden.

Da jeg arbejder med spyware hver dag vil jeg gerne lige kommentere det tip som technet kom med. Det skal ikke ses som en kritik af technets tip, men jeg må lige få sat nogle ting på plads.

Det er ingen sag at fremstille en scanner som kommer med flere resultater end en anden scanner. Alt afhænger af hvad man putter i databasen. Nogle sætter webbacks i databasen andre gør ikke. Sætter man webbacks ind så forøges databasen væsentligt. Nogle sætter selv den mindste dataminer (tracking cookie) ind andre gør ikke. Eks. tradedoubler.com, som mange kender som reklameleverandør til mange danske affiliates som vil have klikreklamer der giver lidt penge ved klik, er med hos PestPatrol og nogle andre, medens andre igen ikke medtager den. Sådan er det hele vejen igennem. Det bør være kvaliteten som tæller ikke kvantiteten. Pestpatrol er testet hos spywarefri.dk så du kan også se en test der, eller evt. spørge i deres forum omkring programmet, så får du deres ærlige vurdering. Til flere af deres værktøjer har de installations- og brugerguide, men ikke til PestPatrol.

Min personlige vurdering efter at have deltaget i mange tests af spyware og næsten have gennemset en del fra a-z, så vil jeg mene at den bedste købescanner er Aluria, men det er ikke nødvendigt at købe den for Spybot er også rigtig godt med og tilstrækkelig til privatbrug. Men du bør også bruge SpywareBlaster og SpywareGuard, som begge er konstrueret af min ven javacool, så jeg står inde for kvaliteten og seriøsiteten i produkterne. Desuden er IE-spyad en rigtig god ting at lægge ind. Få hundrede kb, og blot et enkelt klik og du har lagt tusinder af useriøse sider ind i "Klassificerede sider" i din IE-browser. Virker kun til IE.

Håber det gav lidt afklaring ellers spørg nørderne fra spywarefri.dk

mvh
als

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-03 10:07

Siden jeg begyndte at bruge Spybot og Spywareblaster er livet blevet noget lettere. Farvel til pop-up's og andet gøjl.
Jeg kan på det varmeste anbefale disse to freeware programmer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:13

Ditto

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-07-03 10:21

Ikke ditto her.
Jeg synes bedst om Ad-Aware.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-07-03 10:25

Du går heller ikke fejl af Ad-aware. Har du set testen som jeg henviser til? Og Ad-aware (eller Lavasoft som firmaet hedder har også nogle kommentarer til testen) som du også kan nederst til højre på Spywarefri's forsider.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:27

smag og behag det bedste er nok at have begge indstalleret.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-07-03 10:28

Kan man udmærket. Giver ingen konflikter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:30

yes,no problemos

Godkendelse af svar
Fra : boye

Dato : 03-07-03 14:02

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-07-03 14:24

Tak for points.