/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort til HP pavilion
Fra : flemming_h
Vist : 373 gange
300 point
Dato : 13-11-20 10:13

Hej

Hvor finder jeg et grafikkort til en HP pavillion
Jeg har lotus og derfor XP

Grafikkort Asus
c1chu5
HP P/N 5188-5457
C68S240-05514
1.00-C02

hp PAVILION
S7621.SC
PRODUKT RJ785AA
S/N CNH639288N

Med venlig hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-11-20 18:44

Det er noget gammel energi-in-effektivt skidt du har.

Køb noget nyt og spar på el-regningen.

Hvad med denne her:
https://www.dba.dk/lenovo-thinkcentre-e73-10aw/id-1073030687/

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-11-20 18:45

Og så skift til win10 - det koster 20 kr for en licensnøgle.

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 14-11-20 09:39

Hej Thomas
Du har,som sædvanlig, ret men jeg har regnskaber i Lotus 1-2-3 og den virker ikke i Win 10
Jeg har købt grafikkort Geforce 710, med det kan jeg se skærm,kan redigere og printe,men kan ikke finde driver(forlanger win 10)
Da jeg ikke vil ændre til Excel grundet manglende kendskab og tid, håber jeg stadig evt.henvisning til butik med ældre PC èr

Jeg har PC med Win 10 og HP slate 10 hd

Med venlig hilsen
Flemming

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 300 point
Dato : 14-11-20 22:41

Hej Flemming

Tænker at enten så henter du drivers manuelt - hvis du kan finde dem på producentens hjemmeside, eller på en af de mange driver-hjemmesider(pas på !!).

Alternativt så bruger du alligevel win10 som styresystem - men emulere win XP virtuelt. Prøv at se her:
https://www.lifewire.com/how-to-set-up-windows-xp-emulator-for-windows-10-4772549
Jeg ville nok bruge Hyper-V, som er et windows-værktøj til dette job:
https://www.youtube.com/watch?v=vZMSIoT1qwo
Du skal bruge en Win10 Pro licens - sig til hvis du skal have en - ellers koster det 20 kr på Ebay.com

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 16-11-20 16:22

Hej Thomas

Tak for dit forslag ,jeg kan ikke finde drivere hos producenten, men jeg kan redigere og printe så årsregnskab kan afsluttes XP modulator lyder interresant, det vil jeg gemme og evt. tage op senere

Jeg venter 2 dage før jeg lukker

Med venlig hilsen og tak
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : flemming_h

Dato : 19-11-20 08:59

Tak for svaret Thomas_Mygind.

Med venlig hilsen og tak

Flemming