/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Natriumklorid tabletter - erstatning
Fra : Eyvind
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 12-11-20 16:22

Hej - er der nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvad jeg kan bruge i stedet for dette:
https://apopro.dk/natriumklorid-250-mg-enterotabletter-kosttilskud-100-stk-220770:

Jeg bruger det til at hæve blodtrykket.

Ps. Varen er udsolgt der hvor jeg søger.

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 12-11-20 20:39

Hej Eyvind,
Dit link virker ikke, men dette link gør, hvis det er hos dem du vil købe kosttilskudet:
https://apopro.dk/natriumklorid-250-mg-enterotabletter-kosttilskud-100-stk-220770

Ellers søg på "natriumklorid-250-mg-enterotabletter".
Jeg bruger selv, at drysse havsalt på maden, drikke kaffe og spise lakrids, når jeg syntes at jeg mangler.
Hilsen Odada

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-20 09:33

Natriumklorid er almindeligt kogsalt. Så vidt jeg kan se af beskrivelsen er at tabletterne har et overtræk man ikke smager saltet. Almindeligt salt bliver ikke påvirket af mavesyren , så det med at overtrækket først opløses i tarmen er ligegyldigt.
Mqaskal dog ikke have forstore mængder salt i maven på en gang. Det kan virke som er brækmiddel.
Du vil opnå præcis det samme- men på en mere naturlig måde - ved at komme rigeligt salt på maden.8 tabletter om dagen giver i alt 2 g salt. ca. en god teskefuld fra saltkarret.

Danskere som flest spiser op mod 10 g salt om dagen. Det udskilles ret hurtigt via nyrerne.

Men tal med din læge om det er en god måde til at hæve blodtrykket. Jeg tvivler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-20 10:56

Det er faktisk et lægeråd, at jeg bør spise disse og det er ikke 8/dag men 2 morgen og 2 aften.
Grundet for hurtig "opståen" om morgenen er jeg skvattet sammen nogle gange og hentet af en ambulance.
Og så lige nogle marevan blodfortyndere (14 dages tjek) for ikke at blive indlagt med blodpropper i lungen for mange gange.
Kolesterolen skal også lige bruge en pille.
Lidt daglig kinin bruges mod nattekrampe i benene.

Ps. Rygningen stoppede straks ved første blodprop i lungen.
( Jeg kom ellers lige til at liste 8 kartoner smøger gennem tolden ugen før)

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-20 01:11

De kloge hoveder findes vel her:
https://apopro.dk/contact

Kontakt ApoPro
Kundesupport / åbningstider
OBS: Spørgsmål om medicin købt på det lokale apotek bedes rettet til dem.

Chat

Mandag: 8 - 17
Tirsdag - fredag: 8.30 - 17
Lørdag: 9 - 13
E-mail

kundeservice@ApoPro.dk
E-mails besvares inden for 24 timer på hverdage.
Telefon

+45 89 88 15 95
Mandag - fredag: 9 - 16 (dog lukket ml. 12 og 13)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-11-20 08:26

Umiddelbart lyder det for mig som at du er en af dem der husker at drikke meget vand.

Problemet er at vandet hiver nogle af grundstofferne ud af kroppen, nogle kalderdette fænomen for vandforgiftning.

Hvis du drikker meget vand, skal du måske overveje at tilsætte ca. 1-2 gram salt pr.. liter vand.

Tænker også dyrt at købe salt i pilleform når salt stort set ikke koster noget i dagligvare butikker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-11-20 09:42

Kom lige i tanker om Volmer Sørensen og Grethe Sønks “pensionistvise” ...... er vi ved at have et større medicinskab end bar- og tobaksskab ? (Ikke MIG).
Spis nogle saltlakridser. Spøg tilside. Man skal jo heller ikke overdrive saltindtsget og hvis du bedst kan regulere det med dine salttabletter er det nok bedst for dig.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 14-11-20 10:08

Tak for svaret katekismus. Det vil jeg prøve.