/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Testamente ændre efter skifte
Fra : vagn2901
Vist : 136 gange
100 point
Dato : 08-11-20 10:13

Vi havde lavet fælles testamente. Min ægtefælle er død. Jeg har skiftet med mine børn.
Kan jeg nu ændre det oprindelige testamente. Eller skal/kan jeg lave et nyt?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-11-20 11:23

Om du ændre eller skriver nyt er det det sammen. Når du ændre eller skriver nyt, bliver det tidligere blot ugyldigt.

Retten, læser ikke indhold, men ser kun på om det er juridisk gyldigt. Så hvis du skriver noget i testamenter der ikke er juridisk gældende, bliver det først opdaget når det tages frem eller skal anvendes.

Så gør lige som du føler for, forskel er den samme.