/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp mode i win 10
Fra : lukas2502
Vist : 276 gange
83 point
Dato : 03-11-20 11:23

Det skulle wære muligt at installere xp i win 10 så at gamle spil kan spilles. Meget gerne trin for trin, er ikke pc-nørd. !

Kommentar
Fra : AbeloneRap

Dato : 03-11-20 12:17

Hvorfor ?? Du kan jo finde de samme spil i Win10, blot ved at klikke på "Start".

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-11-20 12:39

Citat
Hvorfor ?? Du kan jo finde de samme spil i Win10, blot ved at klikke på "Start".

Det kan jo være at det er andre gamle spil end windows spil ellers havde lukas2502 sikkert ikke spurgt.

Eyvind kan sikkert hjælpe dig lukas2502.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-20 13:39

Du kan bruge det der hedder Virtual box

https://www.google.com/search?q=virtual+box&oq=&aqs=chrome.0.69i59i450l8.142996573j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Her er også lidt om Virtual box
https://www.lifewire.com/how-to-set-up-windows-xp-emulator-for-windows-10-4772549

Hvis du åbner disse link i en google browser, kan du højreklikke på teksten og vælge oversæt.

For at du kan lægge "XP" ind i denne Virtual box har du brug for en XP cd installations disk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-20 13:48

Du kan også prøve "Kompatibilitets" tilstand, installer spil du vil køre,
når det så er installeret så højreklikker du på genvej eller exe filen
der starter spil og vælger Egenskaber > fanen Kompatibilitet,
i afsnittet Kompatibilitetstilstand kan du prøve at vælge XP servicepack 3
klik OK og prøv så om spil virker, det gør det i mange tilfælde!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-11-20 13:55

XP installationsdisk, det er længe siden at jeg har haft en sådan, jeg har kun en win 7 installationsdisk. Det skulle være sådan at Microsoft har gjort det muligt, men jeg ved ikke hverken hvordan eller hvorledes.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-11-20 15:47
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-11-20 15:51
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-11-20 14:13

Citat
Du kan også prøve "Kompatibilitets" tilstand,

Nu er jeg helt ny med win 10, har haft win 7 så længe det var mig muligt. Så at finde rundt på win 10 er jo noget anderledes. Når jeg spørger win 10, får jeg svaret 5.0. og videre herfra at hente noget som ikke er til at hente eller bruge, og det er ikke til win 10.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 83 point
Dato : 07-11-20 15:16

Hvad er det du prøver? Du skal normalt ikke hente noget!

Du skal højreklikke på genvej eller exe filen der starter spil og erefter vælge
Egenskaber > fanen Kompatibilitet,
i afsnittet Kompatibilitetstilstand kan du prøve at vælge XP servicepack 3
klik OK og prøv så om spil virker, det gør det i mange tilfælde!

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 08-11-20 15:39

Tak for svaret Klaudi. Du fik ret.: Du skal normalt ikke hente noget! Men win10 er helt ny for mig.