/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rullepølse låst.
Fra : Mosebaek
Vist : 339 gange
200 point
Dato : 02-11-20 18:12

Ja ja, så blev man 78 år, og udstyret med et evigt livs garanti, i form af en pacemaker. Efter at have raseret vores badeværelse, på grund af et blackout , mens jeg stod og urinerede.

Synes efterhånden jeg har en del erfaring gennem et langt liv. Men et af livets store gåder, grubler jeg stadigvæk over. Vrider og vender mig i sengen, med sved på panden. Har endnu ikke fundet løsningen: Hvordan åbner man en pakke rullepølse, på en nogenlunde civiliseret facon ????
Min ret ydmyge ønske, synes jeg selv, var en almindeligt stykke franskbrød, med rullepølse på. Jeg nimmede rundt i alle fire hjørner på pakken, med fingrene.
For at finde et lille flig, som jeg kunne hive i. Rekvirerede briller og forstørrelses glas. Tænkte på min bajonet sav, og skruestik, ude i hobbyrummet.

Så sagde jeg for mig selv: Rolig nu....fandt en savtakket kniv, og fik pakken åbnet. Puha, pacemakeren var i altfald på over arbejde.

Tænkte på Keld i Olsen-Banden, da han ville åbne pakken med smørrebrød i Kastrup lufthavn.
Spørgsmåler er: Hvorfor i hede hule hel.......skal det være emballeret, så selv en kampvogn, ikke kunne gøre skade. Er de mon flove over deres egen produkt, og håber på folk hurtig opgiver, og smider lortet i skraldespanden. Det er jo både svejset og limet.

M.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-11-20 19:16

Det ene hjørne på pakken er lidt anderledes end de 3 andre. find det og buk det. Så skulle det gerne dele sig så du kan trække det af og komme ned til pålægget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-20 19:59

Citat
Det ene hjørne på pakken er lidt anderledes end de 3 andre. find det og buk det. Så skulle det gerne dele sig så du kan trække det af og komme ned til pålægget.

Det prøvede jeg krampagtigt, i nok 10 minutter. Jeg har da før kunnet åbne sådan en pakke.
Jeg sad netop på min rollator og tænkte: Nu ingen panik, vær tålmodig, det må kunne lykkes, på en anstændig måde. Men nej, måtte gribe til en uautoriseret løsning.

Lidt af det samme med f.eks. et pakke batterier til fjernbetjening og lign. Her skal virkelig bruges finger kræfter, for at brække det fra hinanden. Det må kunne gøres lettere, i en til hvor vi kan lande rumsonder på Mars.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-11-20 21:46

Jeg har oplevet det samme, der skulle man trykke i bunden af pakken, da hele oversiden var et stort låg.
Har kun oplevet det en eneste gang, og der var 2 pakker i en, ganske smart på sin vis da det kan holde sig bedre.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-11-20 22:33

Mosebaek, det er fuldstændig lige sådan det er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-20 11:12

Jeg ved ikke så meget om rullepølse, som altid ligger på et stykke rugbrød.
Med hensyn til det stående tisseri, så benyt dig af et trick som damerne bruger........sid ned.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-11-20 13:55

Mest om tisseriet??min gemal påstår at han ikke kan sidde ned og tisse. Mon han har et knæk på slangen?
Og rullepøse spiser jeg af princip ikke.... synes at derven overgang altid blev hjemkaldt rullepølse, som var dårlig. Det der irriterer mig mest er at røger laks i de små 100 grams pakker er pakket sådan at de ikke skal tages fra den side i pakken , hvor åbn-let slippen sidder.
Held og lykke med den automatiske hjerteskubber hr. Mosebaek. Jeg er både blevet 80 pg har holdt diamantbryllup for 14 dage siden.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 03-11-20 16:32

Hvis vi skal dele fantasier om at at åbne den slags pakninger, kan man jo være kreativ.

Pakninger af den slags er lukket ved at svejse eller varme plastik, hvor lim har en lidt lavere smelte temperatur end den øvrige plast.

Så hvis man varmer hjørnet lidt med en lighter, kan man då dækplasten til at slippe "underskålen", og herved laver snipper man kan åbne med hele vejen rundt. Hvis man ikke vil bruge en lighter, kan kogende vand også gøre det.

Om det er en ide til løsning, som du kan bruge ved jeg dog ikke.

Men det er godt at tænke på at de meste plast der driller, kan udfordres med varme

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-20 13:07

Citat
Mest om tisseriet??min gemal påstår at han ikke kan sidde ned og tisse. Mon han har et knæk på slangen?

Det må du da undersøge. Stort tillykke, med både fødsels og bryllupsdag.

Citat
Om det er en ide til løsning, som du kan bruge ved jeg dog ikke.

Ej heller jeg, men det skal afprøves. Lyder ikke umuligt. Tak for tip.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-20 13:10

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

M.