/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
kodeordshusker uden PC
Fra : lukas2502
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 27-10-20 19:01

Findes der en eller anden "dims" som kan hjælpe med at genfinde ellers glemte kodeord. For når det sker,som er sket for mig,at computeren går ned, så hjælper det ikke meget at de gemte kodeord ligger sikkert på netop på den computer. En telefonlignende "dims" kunne måske gør det.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 27-10-20 19:20

Brug din mobil. Gem det evt. i skyen.

Ellers er der jo altid papir og blyant.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-10-20 21:27

Gem det evt. i skyen.

Husk at kode filen, så den ikke kan læses af andre end dig.
Eller skriv dem i en mail til dig selv, på en mail server der ikke pludselig lukker.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-20 14:08

Jeg skriver altid koderne på en gmail........... til mig selv
Og printer dem ud med min egen kryptering.

Eks.
Koden "hansjensen765" bliver noteret til "normal765"
Koden "Hansjensen765" bliver noteret til "Normal765"
Koden "HansJensen765" bliver noteret til "NorMal765"
Koden "hans765" bliver noteret til "nor765"

Jeg kan som regel huske hvad der er lavet

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-10-20 15:35

Prøv at huske denne...
ÖAÙ¾}{A*

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-10-20 15:38

Bruger Roboform der husker alle koder for mig.
Skal kun huske et master kodeord.

https://www.roboform.com/

Kommentar
Fra : 1195

Dato : 30-10-20 19:41

bruger selv mydatakeeper til adroid telefon fungerer for mig gemmer i dropbox eller på sd kort hvis dette haves

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-11-20 09:25

brug en USB stik

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-11-20 21:09

Dit spørgsmål er tvetydig....

Findes der en eller anden "dims" som kan hjælpe med at genfinde ellers glemte kodeord. For når det sker,som er sket for mig,at computeren går ned, så hjælper det ikke meget at de gemte kodeord ligger sikkert på netop på den computer

https://www.magicaljellybean.com/passwdfinder/

https://www.google.com/search?q=pc+find+my+passwords&oq=pc+find+my+pass&aqs=chrome.1.69i57j33i22i29i30l7.8856j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 02-11-20 11:01

Tak for svaret Eyvind. Det var den bedste løsning, som ikke er afhængig af en pc.