/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Wifi
Fra : abbaba
Vist : 219 gange
500 point
Dato : 19-10-20 00:28

Router og Mobilos kan se alt.
Router (WIFI) er sat til bedste ydelse ifølge udbyder.
PC (og andet) kan komme på nettet med en hastighed jeg aldrig har oplevet før, men kan ikke se resten af mit lokale netværk, kun Routerens Admin login og intet andet? heller ikke med kabel og jeg har prøvet næsten alt, jeg kan huske om wifi.
Alle har samme login til det hele osv iog pc er sat til deling.

Mener det har været sådan i flere år, altså det med at kunne se hinanden lokalt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-10-20 00:29

altså det med at kunne se hinanden lokalt.

=
Ikke kunne se hinanden

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-10-20 00:33

PC bruger en USB Wifi Dongle, ikke indbygget.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-20 00:53

Hvis du vil have hjælp må du fortælle lidt mere om systemet. Hvilket operativ system bruger du. Hvis det er Windows, så hvilken udgave . Hvilken router og hvilken udbyder. Hvem har leveret o g indstillet routeren , hvis den er ny.

Uden denne viden bliver svarene rent gætteri ,mere end nødvendigt.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 19-10-20 09:57

Jeg har en Dlink router hvor jeg under "Features" og herunder "QoS Engine" kan se at jeg har computer, printer og Ipad tilsluttet. De to sidste via wifi.
Så du må ind og lede i din router.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-20 16:56

Jeg gætter på noget med, at dongle ikke kan køre med samme hastighed som routeren.2,5 / 5 GHz
Altså bare et gæt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-10-20 20:14

Win 7 Ultimate / 64

Som skrevet findes alt i routeren, som kører med begge hastigheder og virker perfekt med telefon, bortset fra at PC kan ikke findes af telefon og pc kan ikke finde telefon og 3 andre genstande, hvor den ene er med kabel til router.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-10-20 21:50

Har opgivet det.
Prøvede at opdatere til Win 10, med det resultat at jeg overhovedet ikke kunne oprette forbindelse til noget som helst, selv med kabel.
Jeg kunne finde router, men ingen adgang til noget som helst.

Tror det er fejl jeg lavede for mange år siden, nå men fandt en rimelig god løsning trods alt, og det er lynhurtig og bedre end F.eks Teamviewer og kan kun anbefales.

GRATIS:
https://play.google.com/store/apps/details?id=x.WifiPCFileExplorerFree&hl=da
https://www.youtube.com/watch?v=2NEIYzn08x8&ab_channel=Blackcaret