/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
internet
Fra : kivi
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 12-10-20 09:54

internet yousee 300/60 1stk hp 1 stk acer sidste nye windows 10 ny router , hastighed med kabel ca 150/60 uden kabel ca 75/50 hvor går man ind og sætter hastigheden op .jeg har prøvet med naboens pc og den kunne godt komme op på 300 trådløst

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-20 10:57

Naboens trådløse netkort er nyere og bedre end dine.

Det kan du ikke “indstille” dig ud af

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-10-20 11:05

jeg havde den med hjem og prøvet med mit netværk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-20 11:16

Det bestyrker blot mit svar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-20 11:18

Det kan også være et driver problem.
Jeg har et lignende tilfælde.
2 computere Compaq og Toshiba begge opgraderet til win 10 med lavere hastighed end den købte.
Men jeg har også en Zepto af endnu ældre årgang, oprindelig med XP/Vista og opgraderet til win 10 uden anmærkning ved netkortets driver..............................som holder hastigheden. ( 50 - 10 )
Den er også tæt på max hastigheden med wifi

Alle er tilsluttet med. cat 7 netkabel

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-10-20 12:31
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-20 13:12

=> abbaba: det er wifi ikke mobilnetværk, det går på.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-10-20 14:46

Køb en PC magen til din nabos

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-10-20 17:19

=> abbaba: det er wifi ikke mobilnetværk, det går på.

Også de hastigheder jeg linker til, ved brug af diverse modems
Selv har jeg 10/1Mbps på fastnet og 70/30Mbps på Wifi Mobil
Og 1Mbps mellem alle genstande i hjemmet der går gennem min Router, hvilket er total langsomt, og det kan der ikke ændres på, mig bekendt.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-10-20 07:20

jeg tager et nyt kabel og sætter i min nye router og sætter det i min gamle stationær hastighed 300/60 så tager jeg samme kabel og sætter det i min bærbar hastighed 154/60 er den nogen som kan sige mig hvorfor den forskel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-20 09:31

Netkortet på den bærbare er enten med lavere hastighed eller manler en ordentlig driver.
" et nyt kabel " - hvilken kategori er det ( cat 5 eller 7 eller ? )
Er driveren ok i enhedshåndteringen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-10-20 11:15

det der står på kablet er en masse tal og 100mhz jeg har opdateret alt hvad jeg er kommet til

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-10-20 12:54

Ring til YouSee og spørg de plejer at svare på hvorfor du får noget andet end det du har betalt for!
Hjælper dette ikke - så skriv på deres Facebook-side se det plejer at hjælpe!
MV2

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-20 13:01

Find et rigtigt netkabel. Der skal stå hvilken CAT (Kategori) kablet er i.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-10-20 14:55

det sidste kabel jeg har prøvet er det som yoysee har sendt med router

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-20 19:40

Yuosee leverer cabler med Cat 5 og er da gode nok.

Men du har jo selv observeret forskellen på din bærbare og og naboens bærbare...............nemlig netkortet/den rigtige driver.

Nogle bærbare kan åbnes på undersiden hvor man kan skifte til andet netkort.
Sluk for den bærbare og tag batteriet ud inden du åbner undersiden.

DET ER DIN BÆRBARE SOM IKKE KAN FØLGE MED.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 14-10-20 07:49

Tak for svaret Eyvind.