/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
program til flere skærme
Fra : xou
Vist : 259 gange
135 point
Dato : 10-10-20 13:24

hej !
jeg søger et program til at flytte apps rundt på flere skærme fra skærm 1 .
Jeg tænker noget i retning ad at man fra ikonet højre klikke og bestemmer hvilken skærm det skal være på.
problemmet er når kun 1 skærm er tænt og en apps befinder sig på skærm 2 eller 3 kan jeg ikke få det over uden at tænde den skærm.
håber der er nogle der kan give et hint....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-10-20 16:42

Nu ligger der forhåbentlig ikke apps på skrivebordet/skærme? Det er normalt kun genveje, så du kan jo egentlig bare lægge en kopi på hver skærm/skrivebord. Normalt når man har flere skærme åbner appen/programmet på den skærm det sidsr var åben på. Så hvis du flytter et vindue til skærm 2 og lukker det her, vil det næste gang åbne på skærm 2 også selv om den ikke er tændt, så uanset, hvordan du bærer dig af vil det give ballade. Den eneste løsning er at oprette flere skriveborde f. eks. 1 skrivebord til hver skærm, så kan du skifte mellem skrivebordene på den aktuelle skærm der er tændt. Ikke noget jeg har afprøvet, men jeg vil tro det burde kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-10-20 16:43

Hvilken indstilling har du for dine skærme? Kopier skærm 1 til de andre, eller udvid til de andre?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-10-20 17:09

Mit grafikkort under støtter 4 skærme , men selvom skrivebordikonet er på den synlige åbner appen på en anden skærm...

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 135 point
Dato : 11-10-20 11:48

Citat
selvom skrivebordikonet er på den synlige åbner appen på en anden skærm...
Som jeg skrev åbner appens vindue på den skærm, den sidst blev lukket på, uanset, hvor genvejen til at starte appen ligger.

Citat
Når vinduet er aktivt uden for det synlige skærmareal trykker du Alt-Mellemrum og trykker M (for Move i den engelske version). Det kan være det er "F" for flyt i den danske version. Prøv på et synligt vindue og se hvilket bogstav der er genvejen til at flyt/Move

Så kan du med piletasterne flytte vinduet tilbage til den aktive skærm

Stjålet fra denne tråd:
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=530998&fid=11

Godkendelse af svar
Fra : xou

Dato : 11-10-20 16:36

Tak for svaret Brassovitski.
det virker ....
lækkert