/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
En opskrift på at klippe sit eget hår
Fra : Odada
Vist : 227 gange
100 point
Dato : 05-10-20 22:44

Jeg mangler at finde tilbage igen til en opskrift på, at klippe sit eget hår, som jeg havde søgt ud efter lang tid efter på nettet, Det var et tip fra en langhåret pige i en eller anden debattråd, der næsten altid havde klippet sit eget hår selv.

Jeg har selv forsøgt at bruge metoden tre gange, og så nu manglede jeg lige at se opskriften igen med nye øjne. Metoden kan man godt kalde "dusting", hvor der kun klippes af spidserne (spaltede) uden at klippe af i længden.

Det, jeg kan huske er, at der skulle klippes med frisørsaks 1 gang om måneden, men helst hver 14. dag. Man skulle tage en tot hår og dreje/sno det mange gange rundt og så klippe langs håret. Derefter skulle totten løbe flere gange imellem tre fingere, og så klippe af samtidig. Til sidst skulle man dreje/sno totten den anden vej rundt, og så klippe langs håret.

Hvis ikke finder opskriften, er der så andre der erfaringer med metoden?

På forhånd tak
Odada

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-10-20 07:24
Kommentar
Fra : Odada

Dato : 06-10-20 10:57

Hej Abbaba ,
det er en fin søgning på youtube videoer. Jeg har set nogle af dem. da jeg søgte på en maskine til klippearbejdet, men som desværre flår hårets enderne, så der bare vokser flere spalter frem.
Har du selv erfaringer med selvklipning? MVH Odada

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-10-20 16:31

kalde "dusting", hvor der kun klippes af spidserne (spaltede) uden at klippe af i længden.

Så bliver der også klippet i længden.

men som desværre flår hårets enderne

Det er fordi den ikke er skarp nok, eller hårene glider mellem skærene.

Har prøvet lignende med havesakse, dem sleb jeg total skarpe og brugte en lille fil en gang over klingerne så der kom små takker/ grater på dem og intet gled mere, og et rent snit.

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 06-10-20 17:36

Hej Abbaba,
det næsten den samme skarpeteknik, der bruges på en le, når der skal skæres græs. En maskine kunne måske gøre arbejde noget hurtigere, men så skal der nye knive i hver gang, for de ruster og kan nok ikke slipes op, så det bliver dyrt.
Jeg har selv til en billige frisørsaks, købt en saksesliber fra Fiskars, og som jeg bruger. Jeg syntes det virker OK. MVH Odada