/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Postpakke strandet i USA
Fra : johannah01
Vist : 194 gange
100 point
Dato : 12-09-20 23:26

Hej - kan nogen mon hjælpe mig med følgende spørgsmål:
Jeg bestilte i maj 2020 et par sko på en spansk hjemmeside, fik et track&trace-nummer, hvor jeg kunne følge pakken hele vejen fra Kina (!) og til forskellige byer i USA. Nu har pakken ligget i en postboks i Chicago siden d. 9. juni. Postboksen/-kontoret administreres åbenbart af det landsdækkende postsystem USPS.
Eneste opysning, man kan finde på USPS' internetside er, at man p.t. ikke sender post til udlandet pgs. corona. Jeg ringede så til deres kundeservice, hvor jeg fik at vide, at jeg skulle oprette en konto, hvis jeg ville vide mere om min pakkes skæbne!
Kender nogen herinde mere til det amerikanske postsystem - og hvad det indebærer (koster) at oprette en konto hos USPS, om der ikke sendes pakker pga. corona, om de bliver sendt når coronakrisen er ovre - eller hvad??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-09-20 06:32

Hvis pakke ligger i en Postbox, i USA. Er ikke noget du kan eller skal ændre på.

Afsender har sendt til en forkert adresse (medmindre du har oplyst en forkert).

Du kan og skal kun lade afsender løse jeres mellemværende, at firma skal sende til din adresse..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-09-20 08:04
Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-20 10:55

Når du bruger en spansk formentlig fra usa - Hjemmeside skal du sikre dig at de sender til Danmark, og at du tydeligt skriver Danmark i adressen.

Ellers er det blot at klage på siden over den manglende forsendelse. Hvis de svarer henholdende eller efter 8 dage ikke svarer klager du til banken med kreditkortet og beder dem trække pengene tilbage. Hvis du har betalt på en anden fjollet måde - er du blevet en lektie klogere.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-09-20 21:14

følge pakken hele vejen fra Kina (!) og til forskellige byer i USA.

Hvis du har givet over 80.- for den, så vær glad for du ikke har modtaget den, det bliver en dyr pakke da der lægges Told og muligvis en regning fra Posten.

https://www.toldpriser.dk/toldberegner

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-09-20 11:47

og helt sikker et ekspeditionsgebyr på ca. 200 kr til postnord.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-09-20 18:30

Jeg fik post fra Kina i går, varen købte jeg i Februar.
Andre gange er posten her på 14 dage.

Næste år er det slut med at handle billigt i udlandet, så forsvinder 80.- reglen.

Kommentar
Fra : johannah01

Dato : 19-09-20 12:17

Hej alle,
Tak for jeres gode svar.
Jeg har en fornemmelse af, at jeg er blevet snydt af den 'sælger'. Måske har han været fræk nok til at sende en tom skoæske til Chicago?
Jeg har nu endelig fundet en mailadresse til USPS og klaget min nød.
Jeg betalte via Paypal. Det bliver næste skridt. Håber de vil give mig mine penge tilbage.