/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Spam
Fra : sdam
Vist : 473 gange
500 point
Dato : 06-09-20 17:26

Mit problem er faktisk så stort, at jeg ikke kan bruge min nemID på nogle specifikke web-sider!
Der er noget der hedder "Adaccess". Det er noget der kommer frem når jeg skal bruge min nemID via min nøgleviser, hvor den blokere der hvor skal skal indtaste koden fra nøgleviseren.
Hvordan slettes noget sådan????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-20 19:23

Det er formentlig en uønsket udvidelse til din webbrowser.
Nogle af de modbydelige kan installere sig på flere forskellige browserew.

Prøv først følgende . Sluk maskinen og tænd den igen. Så er lortet forhåbentlig ikke aktiveret. Start så en anden browser end den du plejer at bruge .
så er der håb for at du kan anvende din nemID.

Men de værste slipper man ikke så nemt af med.
En sikker metode er at tage harddiskene ud af computeren . start den så rent op med et rent sæt af styresystemet og indsæt data fra en backup fra før du havde problemet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-09-20 21:31

Prøv at gå ind på nemid selvbetjening og hvis du har mulighed for det så tag et par skærmprint og del dem med os.
Men som transor skriver så lyder det som om der er kommet noget snavs ind på din computer. Uanset hvilken browser du bruger så prøv og nulstil den/dem. Hvis problemet stadig er der så se om der er installeret noget på din computer som du ikke kan genkende.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 500 point
Dato : 06-09-20 23:16

Tjek dette link for en løsning på problemet:

https://www.nemid.nu/dk-da/faa_hjaelp_til_dit_nemid/noegleviser/genaktiver_noegleviser/

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 25-09-20 09:09

Tak for svaret marken84.