/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad er white & color vaskepulver til?
Fra : mystik
Vist : 310 gange
200 point
Dato : 25-08-20 17:21

Der er noget jeg ikke forstår mht. noget vaskepulver, jeg var ude og kigge på, men ikke købte...

Kan man virkeligt bruge white & color vaskepulver til mørke/sorte bluser/bukser, når det samtidigt indeholder blegemidler…?

Burde man ik i stedet bruge color vaskepulver til det mørke tøj…?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-20 18:42

Til mørkt tøj skal du bruge black/sort vaskepulver/flydende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-20 18:43

Det er uden blegemidler.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-08-20 08:21

Brug "color" vaskepulver til sort og kulørt tøj.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 26-08-20 11:06

Den væsentligste forskel er blegemidlet.
Derfor kan du også bruge color pulver til hvide ting, hvis blegningen er underordnet.

Farvede ting risikerer i længden at miste noget farve hvis du bruger vaskepulver til hvidt. Det afhænger dog af hvad slags fiber det er og hvordan det er farvet. Men det finder du først ud af når det måske er for sent.
Specialpulver til sort er efter min mening inderligt overflødigt.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 26-08-20 14:32

Ja, det er bomuldsbluser jeg går i.

Godkendelse af svar
Fra : mystik

Dato : 26-08-20 17:14

Tak for svaret transor.