/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Stamtræ til fotobog?
Fra : ingelein
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 24-08-20 14:16

Jeg vil i anledning af vores diamantbryllup lave en lille fotobog til de nærmeste 8 familiemedlemmer.
Jeg har en del billeder tilbage til mandens og mine bedstefiorældre..
Oppefra og ned ser det sådan ud: Mig,altså yngste skud på stammen, søskende, forældre, bedsteforældre, oldeforældre (vi) , tipoldeforældre og tiptop oldeforældre.
Jeg har skitseret til 24 siders billeder, men det går fuldstændig i kage for mig, for hvor mange skal man tage med? På de ældste grene hænger dr jo ofte flere end 7 søskende.
Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig om en overskuelig struktur?
Ingeborg
Ps. Skriv gerne privat besked til mig

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-08-20 14:18

hvor tiptop tipoldeforældrene var ved jeg ikke, undskyld skrivefejlen.
Ingelein

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-08-20 14:28

https://www.myheritage.dk/site-family-tree-285675111/moller

DETTE LINK ER BARE ET EKSEMPEL.

PÅ MYHERITAGE KAN DU LAVE ET STAMTRÆ MED 250 MEDLEMMER GANSKE GRATIS.

DEREFTER KAN DU UDSKRIVE STAMTRÆET, MED ALLE DINE FOTO I FORSKELLIGE VERSIONER.

DET VIL SE FLOT UD, HVIS DU UDSKRIVER ET ARK, EVNT. I A3 FORMAT TIL HVER.

GOD FORNØJELSE MED DIT FOREHAVENDE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-08-20 16:25

Du heviser til en privat, lukket hjemmeside, som man ikke har adgang til medmindre man er medlem af familien.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-08-20 17:41

DET ER BARE EN PRØVESIDE, DE HAR SOM REKLAME.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-08-20 17:45

UNDSKYLD, DEN LOGGEDE SELV PÅ.

HER ER UDEN LOGGET IND.

https://www.myheritage.dk/about-myheritage/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-08-20 17:58

Jeg stoler desværre ikke på gratis ting . Erfaringer?
Ingelein

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-08-20 18:57

JEG HAR VÆRET PÅ MYHERITAGE I CA. 5ÅR. MAN KAN IKKE HAVE OVER 250 PERSONER.
SÅ JEG HAR 249 PERSONER, OG SÅ ER DEN STADIG GRATIS.

EN OVERGANG VAR JEG VÆLDIG AKTIV DERINDE, MEN EFTERHÅNDEN ER DER ANDRE TING DER ER SJOVE, OG SKAL PRØVES.

DER SKER DA IKKE NOGET VED AT PRØVE DET. DE RINGER ENGANG IMELLEM, FOR AT HØRE OM JEG VIL ABONNERE PÅ FLERE PERSONER, MEN DET HAR JEG INGEN BEHOV FOR.

DU KAN OGSÅ GIVE DIN FAMILIE ELLER ANDRE ADGANG TIL AT SE OG TILFØJE NOGLE PERSONER, BARE I HOLDER JER UNDER 250.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-08-20 19:22

Jeg efterlyser bare en måde at lave et stamtræ på. Jeg kløjs i det, når jeg skal blande min og min mands familie sammen. Jeg vil være tilfreds med 6 generationer - andre var før fotografiets tid.
...... og det er også ved at være slut med fotos, nu hvor alle har tusindvis af billeder på deres smartphones - og ikke gør andet med dem end lægge nogle ud på sociale medier. Disse billeder vil rent familiemæssigt også gå tabt.
Selv gider jeg heller ikke gemme alle de smartphone billeder, som jeg får - ofte ikke særligt smukke billeder, men øjeblikkets sjove.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-20 17:56

Jeg har i mellemtiden fået en anden person, kendt med Lokalarkiver og slægtsforskning til at finde frem til min tiptip oldemor Maren Nilsdatter, født 11.1.1829 i Slemminge Sogn på Lolland. Det kunne være interessant at vide, hvordan hun kunne havne syd for Flensborg. Det var jo lang afstand på det tidspunkt. Hvor skal jeg søge, når jeg kender hendes forældres navne. Desuden ved jeg at hun blev viet 27.9. 1857 i Sørup.
Hvem har en ide om, hvor jeg kan søge?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 50 point
Dato : 09-09-20 18:44

www.arkivalieronline.dk eller

http://ao.salldata.dk/ man skal ind på det pågøldende sogn og den korrekte kirkebog.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-20 21:52

Nu er Sørup et lidt vidt begreb:

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/container.php?funktion=stednavn_seek_sql

Kan du komme det nærmere? Det er IKKE Sørup sogn i Svendborg Amt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-20 21:53

Jeg prøver igen:

Fundet: 11 forekomster
Stednavn
   Sogn
   Herred
   Gl. amt (før 1970)
   Kommune (2007)
   Bemærkning
Sørup   Buderup   Hornum   Aalborg      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Eskilstrup   Falsters Nørre   Maribo      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Grønholt   Lynge-Kronborg   Frederiksborg      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Måløv   Smørum   København      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Sørup   Sunds   Svendborg      Sogn Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Toksværd   Hammer   Præstø      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Tårs   Børglum   Hjørring      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Ukendt         Hjørring   lokalitet, Hjørring Kommune, Sørupvej
Sørup   Vester Ulslev   Musse   Maribo      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Sørup   Vetterslev   Ringsted   Sorø      Ejerlav eller dele heraf. Hovedgård eller større landbrugsejendom.
Sørup   Østofte   Fuglse   Maribo      Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
© 2015 by Krabsen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-20 22:02

Hej, jeg kan godt se at det ikke var ok at jeg skrev: Sørup i Sydslesvig, men dengang var det jo dansk.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-20 22:15

I “Sydslesvig” manglede i det, du skrev, og der har vi IKKE adgang til kirkebøgerne - online??

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 21-10-20 14:29

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-11-20 10:50

Tak for point