/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Masonitplade oliehærdet
Fra : Eyvind
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 23-08-20 10:09

Jeg leder efter såkaldt oliehærdet masonit på begge sider - ca. 3 mm.
Jeg har prøvet at lede efter det, og jeg ved at det findes, for jeg har en stump liggende.
Størrelsen skal helst være omkring 60 x 120 cm, men det må godt være helplade størrelse.

Allerbedst hvis det findes i området københavn.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 23-08-20 10:35

Du kan selv oliehærdet det med lindolie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-20 11:57

Jo tak Teas - men det er mere den glatte overflade jeg søger.
Det er ikke så vigtigt om det er oliehærdet, da det er til indendørs brug.
Den lille stump plade jeg har, er meget glat på begge sider og passer til formålet.
Og så drejer det sig om ca. 18 stk på ca. 60 x 120 cm.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-08-20 13:07
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-20 13:55

katekismus..................der har jeg været men der står intet om, at den er glat på begge sider.

Men jeg er ved at undersøge om disse nymodens MDF plader har samme egenskab som hård masonit for de er vist glatte på begge sider.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 23-08-20 19:46

Måske krydsfiner. De er ens på begge sider men om de er glatte nok er spørgsmålet https://www.bygmax.dk/osten-malay-bb-cc-mtcc-wbp-4x2440x1220-mm.html?gclid=EAIaIQobChMIs8CFhe6x6wIVlamyCh0jMgTBEAAYASAAEgJ7nfD_BwE

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge dem til men fordelen er at de ikke arbejder i fugtigt luft.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-20 20:00

Det vil jeg kigge lidt på " Lækker "

Det skal bruges til indendørs afskærmning, og skal samles til et stort H der ligger ned.

Lukker for i dag...........................

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-08-20 21:09
Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-20 21:14

NB ved ikke om den er olie hærdet, men blank på den ene side og ruflet bag på.
De holder faktisk særdeles godt, også udendørs.
Har et par plader der stadig virker efter hensigten efter 15 år i regn osv fra Vest, mine fik i sin tid en omgang fortyndet Lindolie og intet siden, de er godt nok vokset i tykkelsen, men...
Har også spånplader der holder endnu.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-08-20 21:16
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-20 14:20

Tak for svaret abbaba.

Så vil jeg prøve at bygge lidt et par af de 3mm plader du henviser til.