/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tilbagevendende problemer
Fra : sdam
Vist : 287 gange
500 point
Dato : 27-07-20 09:05

Til det velkendte problem for mange "amatører", nemlig det, at sin PC'er bliver såååå langsom, at det bliver et mareridt og sidde og vente på der skal ske noget!
Selve computeren - når man ser bort fra internettet - så fejler maskinen ikke noget, hvilket vil sige, at så snart man har aktiveret en tast/program, springer det det pågældende frem som den var betalt for det.
Jeg har haft browseren (Chrome) afinstalleret og geninstalleret igen, renset maskinen med alle tænkelige hjælpemidler, men fejlen/proppen sidder på internet-siden - spørgsmålet er bare hvor....?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-07-20 09:14

Kan absolut anbefale https://www.kerish.org/en/index.php - den kan holde computeren i ørerne og har en hel del forskellige værktøjer til at finde hvad der kører...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-20 10:38

Har du startet med at prøve Windows egen oprydnings tool? Diskoprydning.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-07-20 10:46

Ja - det er faktisk noget af det første man prøver at gøre, men det hjælper sjældent noget!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-20 11:00

Okay. Nu ved jeg ikke hvilken computer du har eller hvordan den er sat sammen.
Men uanset hvad du har, så er det et "tilbagevende problem" som du selv skriver. Efter efterhånden som der bliver installeret opdateringer til Windows og dine programmer, bliver de tungere og tungere for din computer at køre og derfor bliver den langsom med tiden og det er der ikke ret mange løsninger til. Der er mulighed for at opgradere hardware, men det er ikke en garanti for at løse problemet.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 500 point
Dato : 28-07-20 04:42

browser problemer kender jeg kun fra Programmer der skal opdatere sig, firewall der blokkerer helt eller delvist, siden du besøger er ikke for godt lavet og skal hente alt muligt lort før selve siden, sikkerheds programmer der skal scanne/ blokkere ting og sager på siden før den vises.
Diskoprydning er en god ide, men Crome har en tendens til at blive VIRKELIG langsom, hvis du ikke engang imellem rydder op i selve Crome.
Gå i indstillinger - Sikkerhed og Privatliv og ryd det du mener kan slettes.

Der er et program? der følger med Crome Install, kan ikke lige huske hvad det hedder men det kan bruge en masse kræfter til at snakke med Google hvis det kører, du kan se det i Jobliste over Processor og det kan standses helt i Computeradministration/ Tjenester eller bare slettes.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 30-07-20 12:53

Tak for svaret abbaba. Bare ok